Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
26 Fotogalerie

Osahali jsme si modernizovanou Teslu Model 3. Minimalismus jde do ještě většího extrému

Marek Bednář

Inovovaná Tesla Model 3 působí bytelně a nabídne příjemné materiály v interiéru, ale absence drtivé většiny ovládacích prvků jde tak daleko, že tu není ani volič převodovky a auto má samo poznat, zda zařadit zpátečku či dopředný chod. Prozkoumali jsme ho zblízka na pražské prezentaci.

Tesla Project Highland se na konci prázdnin představila jako zásadně modernizovaný Model 3; podle automobilky tak moc, že změny jsou někde mezi velkým faceliftem a novou generací. Protože ale skelet zůstal očividně stejný, zůstaňme u označení „velký facelift“.

České zastoupení automobilky přichystalo živé seznámení s novinkou, na kterém zjišťuji, že stejně jako na fotkách působí vůz oproti předchozímu o poznání elegantněji a uhlazeněji. Ovšem, za cenu okamžité rozpoznatelnosti – ta tam je příď připomínající kachní zobák, kterou byl Model 3 unikátní.

Video placeholder
Modernizovaná Tesla Model 3 v Praze • Marek Bednář/Auto.cz

Záď se změnila mnohem méně co do vizuální stránky věci, elegantnější svítilny však už nejsou dělené a otvírají se s víkem kufru. V nárazníku tak přibyly dodatečné lampy, svítící při otevřeném zavazadelníku. Jeho víko je stále motorizované, má ovšem nové závěsy.

Dveře – stále s bezrámovými okny – se zvenčí otvírají manuálními klikami. Nastupuji nejprve dozadu, kde bych chtěl trochu větší vzdálenost mezi sedákem a podlahou, ovšem všemi směry mám prostoru dost. Také k materiálům nemám na první dojem výhrady.

Zpoza volantu není u stojícího auta poznat zas tolik změn. Tou největší je, že zmizely páčky pod volantem. Základní ovládání, jako blinkry či aktivace stěračů, se přesunulo na ramena volantu, ovšem rychlost cyklovače už je třeba ovládat skrz displej infotainmentu.

Místo voliče převodovky je tu… nic. Automobilka tvrdí, že vůz sám pozná, kam chcete jet – když je za autem překážka a vpředu ne, patrně budete chtít jet dopředu, takže vůz sám zařadí D. Pořád ale naštěstí zůstává možnost manuální volby směru jízdy – skrz displej infotainmentu, či v případě nouze, kdyby displej nefungoval, skrz dotyková tlačítka ve stropní konzoli. Pokud nebudou reagovat ani ta, volejte asistenční službu, radí zástupce automobilky.

Možná jste si z fotek všimli, že vůz nemá ani na jednom konci klasické ultrazvukové parkovací senzory. Jak tedy pozná, kde je překážka? Díky obrazu z kamer a jeho procesování umělou inteligencí, zní odpověď. Přední kamera je ovšem za čelním sklem, nikoliv v nárazníku, takže vůz neví, co je těsně před ním. Běžně to dopočítává právě pomocí umělé inteligence; pokud vám ale někdo k zaparkovanému autu položí nějakou překážku, auto o tom vědět nemusí.

Jak hraje vylepšený audiosystém o 17 reproduktorech, jak nová světla svítí či jak vůz jezdí, zatím sloužit nemůžeme – představení bylo pouze statické. Připomeňme však, že odhady dojezdu na jedno nabití sahají v závislosti na použitých kolech, baterii a dalších prvcích od 513 km na jedno nabití u verze se zadním pohonem a 19“ koly až po 678 km u verze Long Range s větší baterií a 18“ koly.

Hned při představení byly známy také ceny novinky - základ s pohonem zadních kol stojí od 1.053.990 Kč, verze Long Range s pohonem všech kol přijde na nejméně 1.253.990 Kč.