Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
Bentley Flying Spur
14 Fotogalerie

Opulentní Bentley Flying Spur mění motor W12 za V8 s hybridem. Má 1000 newtonmetrů

Marek Bednář

Modernizovaný flying spur je nejvýkonnějším sedanem značky Bentley v historii. Díky plug-in hybridu je jeho spalovací motor také jednodušší např. o vypínání válců.

Automobilka Bentley nahradila motor W12, který donedávna používala jako jediný výrobce na světě, už i ve čtyřdveřovém modelu Flying Spur. Luxusní sedan dostal plug-in hybridní techniku, jejímž základem je čtyřlitrový vidlicový osmiválec a která nese označení „Ultra Performance Hybrid“.

S tím výkonem je to pravda – nové ústrojí je o 147 koní (108 kW) výkonnější a o 100 nm silnější než dřív. Přeplňovaná V8 dává sama 600 koní (441 kW) a 800 Nm, elektromotor přidává svých 190 koní (140 kW) a 450 Nm pro celkový kombinovaný výkon 782 koní (575 kW) a kombinovaný točivý moment rovných tisíc newtonmetrů. Plug-in hybridní flying spur je tak nejvýkonnějším sedanem Bentley v historii.

Video placeholder
Bentley Flying Spur • Bentley

Osmiválec je výrazně přepracovaný oproti tomu, který jsme ve vozech Bentley mohli vidět dosud. Protože jakýkoliv turbolag se dá zásadně zmírnit tím, že zabere elektromotor, V8 má dvě klasická turbodmychadla, po jednom na každé straně. Díky tomu, že tu není technologie twin scroll, můžou turba pracovat při vyšších teplotách, což snižuje emise. A protože je možné spalovací motor při nízké zátěži zcela vypnout a používat elektromotor, není třeba ani technologie vypínání válců.

Elektromotor dokáže flying spor pohánět až do rychlosti 140 km/h se sešlápnutím plynového pedálu nanejvýš na ¾. Energii čerpá z 25,9kWh baterie, která má stačit na 76 km bezemisní jízdy dle WLTP. Nabíječka má 11 kW a dobití baterie trvá 2 ¾ hodiny. Dojezd na jedno natankování a nabití baterie dohromady je až 829 km.

Do standardní výbavy patří natáčení zadních kol, elektronicky řízený zadní samosvorný diferenciál, aktivní vektorování točivého momentu mezi přední a zadní nápravou či tlumiče se dvěma ventily pro oddělené řízení odskoku a komprese.

Všechna čtyři místa mohou být vybavena systémem Wellness Seating, který zahrnuje automatické nastavování klimatizace pro dané sedadlo a funkci upravení polohy těla, která „měří a udržuje perfektní teplotu těla skrz zónové vyhřívání a ventilaci a uklidňujícím způsobem upravuje tlak na svaly členů osádky po dobu celé cesty, aby zajistila minimalizaci únavy“.

Za zmínku stojí také nová 22“ kola, dostupný audiosystém Bang & Olufsen se 16 reproduktory a celkovým výkonem 1.500 W či špičkový systém Naim o 19 reproduktorech a výkonu 2.200 W, anebo fakt, že si zákazníci mohou vybrat ze 101 barevných odstínů jen pro exteriér. Kdy bude novinka dostupná k prodeji a za jakou cenu, zatím není známo.

HTML box