Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
BMW M4 CS
93 Fotogalerie

Opravdu ostré BMW M4 CS se ukáže v květnu. Bude mít 550 koní a čtyřkolku

Ondřej Šámal

Dvoudveřová alternativa k odlehčené verzi M3 CS dostane totožný výkon a standardní pohon všech kol a zařadí se pod ještě ostřejší M4 CSL.

V aktuálních generacích sportovních derivátů M3 a M4 se BMW s různými verzemi dost rozšouplo. Na výběr máte standardní variantu s pohonem zadních kol a 353 kilowatty, pak posílenou verzi s 375 kW s pohonem zadních, či všech kol. Nechybí ani dilema mezi manuální a osmistupňovou samočinnou převodovkou, která je však v reálu lepší. Manuál totiž není zrovna nejpřesnější.

BMW následně vydalo ještě limitované M4 CSL, k němuž loni přibylo civilnější M3 CS, jež ve srovnání s výchozím sedanem M3 zhublo 34 kilogramů. Zároveň ale dostalo výkonnější třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly, který dává až 405 kilowattů neboli 550 koní.

A přesně tenhle pohon se zabydlí také pod kapotou dvoudveřového kupé M4 CS, jehož premiéra proběhne již příští měsíc. Stejně jako u sedanu i zde se počítá s pohonem všech kol M xDrive, který však dokáže pohon přední nápravy zcela odpojit. Samozřejmostí bude také osmistupňový automat od ZF, který své kvality již dávno dokázal.

Verze CS (Club Sport či Competition Sport) se bude moci pochlubit výrazně větším podílem karosářských dílů z uhlíkových vláken, chybět nebude ani výfuková soustava z titanu. Jen tyhle změny by měly ušetřit přes 20 kilogramů. Změny se lehce dotknou také exteriéru. Například přední nárazník bude trochu agresivnější a aerodynamičtější.

Video placeholder
BMW M3 CS • Auto.cz/Marek Bednář

Cena bude samozřejmě výrazně vyšší než u dosud vrcholného M4 Competition M xDrive, které startuje na 2.667.600 Kč. Vycházet ostatně můžeme ze zmíněného M3 CS, jež vyjde o masivní 1,32 milionu dráž než druhá nejvýkonnější verze M3 Competition M xDrive.