Opel Astra dostal koncernový tříválec s mild-hybridem, který umí jezdit na elektřinu
Německý kompakt se dočkal dříve představeného tříválce o objemu 1,2 litru, kterému poměrně silně pomáhá 48V mild-hybridní pohon. Čistý benzin ani diesel z nabídky zatím nemizejí.
Ačkoliv zepředu podobnost mezi Peugeotem 308 a sesterským Opelem Astra prakticky nepoznáte, z bočního pohledu jsou oba kompakty už více spřízněné. Vozy totiž spojuje totožná platforma EMP2, mezi jejíž přednosti patří nejen rozměrová, ale také technická modularita.
Vedle klasických spalovacích motorů totiž dovoluje zástavbu plug-in hybridu i čistě elektrického pohonu. Všemi zmíněnými koncepcemi disponuje také zmíněný Opel Astra, jehož nabídku nově rozšiřuje tříválcový 48voltový mild-hybrid o objemu 1,2 litru. Tuhle jednotku, standardně spojenou s nově vyvinutou šestistupňovou dvouspojkou, známe například z Peugeotů 3008 a 5008 předchozích i současných generací.
Agregátu pomáhá přídavný trakční elektromotor s 21 kilowatty, který se stará nejen o startování tříválce, ale také o samotný pohyb. Při nižším zatížení totiž zvládá docela slušnou porci kilometrů bez zapojení dvanáctistovky. Podle oficiálních údajů má Opel Astra s tímto motorem zvládnout až kilometr bezemisní jízdy, přičemž ve městě může na elektřinu fungovat až 50 procent času. Pohon tak balancuje na hranici mild- hybridu a klasického hybridu, který mívá výkonnější elektrickou jednotku.
Systémový výkon dosahuje 100 kilowattů, dobíjení trakčního akumulátoru probíhá především brzděním, občas pomůže i spalovací jednotka.

Vedle nového mild-hybridu v nabídce zatím zůstává i konvenční verze 1.2 Turbo s 81 a 96 kilowatty a vznětový čtyřválec 1.5 CDTI/96 kW. Výše zmíněnou širokou nabídku verzí doplňuje dvojice plug-in hybridů se systémovými výkony 133 a 165 kW a 12,4kWh baterií a čistě elektrická varianta se 115 kilowatty a akumulátorem s maximální kapacitou 54 kilowatthodin. Všechny pohony jsou navíc dostupné jak u hatchbacku, tak u kombi Sportstourer.