Omlazená Kia Sorento je konečně už i v Evropě. A diesel neumřel!
Korejská automobilka představila detaily ohledně zmodernizovaného SUV Sorento. To si na rozdíl od sesterského Hyundai Santa Fe nové generace zachová vznětový motor o objemu 2,2 litru.
Jestliže nová generace hranatého Hyundaie Santa Fe se v Evropě bude prodávat pouze s hybridním a plug-in hybridním pohonem (v obou případech se zážehovou šestnáctistovkou), sesterská Kia Sorento si i po faceliftu udrží velmi oblíbený vznětový čtyřválec 2.2 CRDi se 142 kilowatty. Oba modely mají přitom totožnou platformu N3, takže v případě hyundaie se zřejmě jedná o „politické“ rozhodnutí, které tlačí elektrifikované pohony v nabídce.
Nafta přitom v případě Kie Sorento v letošním roce v Česku drží v registracích dvoutřetinový podíl. Na hybrid kombinující zmíněnou šestnáctistovkou s elektromotorem s akumulátorem s kapacitou 1,49 kWh se systémovým výkonem 169 kilowattů připadá takřka celý zbytek (80 exemplářů z celkových 246). Plug-in hybridní provedení se 195 kilowatty a 13,8kWh totiž v Česku letos zaujalo pouze čtyři zájemce.
Technické parametry se ani po omlazení nezmění, zato s designem si návrháři pohráli docela dost. O novém vzhledu, inspirovaném velkým elektrickým SUV EV9, jsme psali již koncem července, kdy se sorento po faceliftu poprvé ukázalo. Novinkou jsou diodové hlavní světlomety ve tvaru písmena T, upravená je také maska chladiče. Koncová světla prošla pouze drobnější retuší, zato interiér se proměnil docela výrazně.

Novinkou je přepracovaná palubní deska se zahnutou dvojicí spojených displejů s úhlopříčkami 12,3“ s nejnovějším vydáním multimediálního systému. Místo vertikálních výdechů ventilace pod centrálním monitorem se mezi oběma okraji táhnou horizontální otvory, pod kterými narazíme na známou dotykovou lištu pro ovládání ventilace a dalších funkcí (a jejíž obsah lze stisknutím přepínat mezi dvěma režimy ovládání).
Ve výbavě nechybí ani čtečka otisků prstů, která majiteli umožňuje propojit uživatelský profil a spouštět motor, a též asistent pro jízdu na dálnici verze 2.0 s asistentem pro změnu jízdního pruhu a 360° monitorovacím systémem (SVM) včetně funkce 3D zobrazování. Dále byl zmodernizován systém autonomního nouzového brzdění, který nyní zahrnuje i funkce pro odbočování na křižovatkách a projíždění křižovatek, asistenci řízení pro úhybné manévry a funkce k zamezení střetu s protijedoucími i souběžně jedoucími vozidly při přejíždění z pruhu do pruhu.