Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Palubní deska nezastírá, že pochází přímo z Passatu B8. Liší je jen některé dekory a potahové materiály. Zde interiér staršího provedení z let z let 2017–2020, s praktičtějšími konvenčními ovladači ventilace i tlačítky na volantu.
Mladší interiér faceliftových kusů s novým infotainmentem už plošně sází na modernější a výrobně levnější dotykové ovládání – ovládání klimatizace i „virtuálních“ tlačítek na volantu už není tak intuitivní. Zmizely i analogové hodiny.
Panel klimatizace po faceliftu
Arteon sdílí se superbem delší podlahovou plošinu s rozvorem náprav 2,84 m, v podélné prostornosti jsou si oba vozy rovnocenné. Pod svažující se střechou liftbacku ale není moc místa pro hlavu, u verze se střešním oknem tak maximálně pro osoby do 185 cm (fi gurant 183 cm). Kombi Shooting Brake má vzadu střechu o dost vyšší.
27 Fotogalerie

Ojetý Volkswagen Arteon (typ 3G): Drahý, ale funguje

Marek Oborník

O Volkswagenu Arteon se někdy říká, že je to jen dražší překabátěný passat. Částečně to pravda je, ale můžete se na to podívat i z opačné strany – nepřiplatíte si rádi, když se dobře fungující technika sejde s úžasným designem?

Je fakt, že příplatek proti stejně starému passatu je leckdy až dvojnásobný. Nejstarší arteony z roku 2017 stojí v průměru kolem 750.000 Kč, zatímco passaty z téhož roku seženete i pod 400.000 Kč. Arteony sice bývají v průměru podstatně lépe vybavené a patřily spíš manažerům než obchodním cestujícím, přesto je jejich cenový odstup překvapivě vysoký – s ohledem na těsnou technickou příbuznost s Passatem B8 či Superbem III. Na druhou stranu uznejme, že z placatého přízraku s uhrančivou technicistní přídí se leckomu dodnes podlamují kolena. I po pěti letech vypadá neskutečně dobře a skoro se nechce věřit, že by měl už příští rok skončit jako výběhový model. V případě kombi Arteon Shooting Brake (zkráceně Arteon SB) platí slova o vysokých cenách podtrženě. Tato verze přišla až po faceliftu v roce 2020, takže ji zatím v bazarech nepořídíte pod milion korun.

Co už znáte plus něco navíc

Arteon je technickým mixem superbu a passatu s pár bonusy navíc. Ze superbu si vzal delší podlahovou plošinu s rozvorem náprav 2,84 m, z passatu palubní desku, přední sedadla, kvalitnější materiály i odhlučnění a prakticky celý zbytek techniky pod plechem – včetně výtečného biturba 2.0 TDI (176 kW), které superb neměl. I proti passatu má arteon nějaká technická privilegia. Především dokonalejší verzi oblíbeného příplatkového adaptivního podvozku DCC, u motorizací od 176 kW standardního. DCC v arteonu totiž používá magnetoreologické tlumiče, známé ze sportovního Audi R8. Ty ke změně charakteristiky tlumení nepoužívají natáčecí pístnice, ale intenzitu elektromagnetického pole, jímž ovlivňují odpor speciálního „magnetického“ oleje v tlumiči. Tlumič tak jde regulovat plynuleji, a proto si můžete v systému volby profi lu jízdy přizpůsobit odpružení v jemnějších krocích (v konfigurovatelném režimu Individual).

Video placeholder
Volkswagen Arteon - popis funkce adaptivního tempomatu • auto.cz

 

Dobré je, že tyto tlumiče mají v praxi vysokou životnost, takže odpadá hlavní výhoda jednoduššího, neadaptivního podvozku. A kdyby na výměnu magnetoreologických tlumičů přece jen došlo, 10.200 Kč za přední a 10.900 Kč za zadní u auta této třídy a ceny určitě unesete.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!