Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Roadster si vzal do parády i dvorní úpravce mercedesů Brabus. Jím laděné smarty měly až 74 kW a často speciální kola Brabus „Monoblock“, velmi náchylná na hliníkovou oxidaci.
Design interiéru připomíná ForTwo, nenechte se ale zmást, například rádio z něj pasovat nebude. Uměl být však podobně dobře vybavený a barevný.
Přední kufr se otevírá poněkud krkolomně, potažením za červenou páčku v kastlíku před spolujezdcem
Rychloměr a otáčkoměr měly všechny verze, dva prostřední budíky jsou raritnější. Ukazatel teploty chladicí kapaliny ukazuje skutečné hodnoty nad 100 stupňů Celsia.
28 Fotogalerie

Ojetý Smart Roadster: Líbezný divnotvor

Co je lákavější než dovoz auta z ciziny? Dovoz levného kabrioletu z ciziny uprostřed zimy, když jsou jejich ceny na dně. A ty u Smartu Roadster jsou někdy opravdu lákavé. Má tato plastová střela s motorem uprostřed i stinné stránky?

Dvoumístný kabriolet s motorem uprostřed a pohonem zadních kol, navíc s hmotností menší než původní Lotus Elise. Nezní to náhodou jako sen? Ano i ne. Tím autem je totiž jeden z největších propadáků evropského automobilového průmyslu posledních desetiletí, slovutný, leč drobný Smart Roadster.

Selanka, budíček…

Příběh roadsteru vyráběného mezi lety 2002 a 2005 začíná již v roce 1998, těsně před uvedením prvního auta značky na trh, jímž bylo City Coupé. Zhruba pár měsíců před jeho představením pronikly na veřejnost obavy o stabilitu inovativně postaveného vozu s pouhými 2,5 metry na délku. Když poté jeden z prvních kusů skončil při bouračce posazený na kolmých zadních vratech a jeho fotka se objevila na titulní stránce německého deníku, vznikl skandál. To je něco, co nepotřebuje u zrodu nového modelu ani zavedená značka, natožpak úplně nová firma.

Původní plán prodat 200.000 autíček ročně tak utrpěl hned ze dvou stran: muselo se zapracovat na elektronické stabilizaci a širším obutí, což znamenalo vyšší vývojové náklady, a tedy i vyšší cenu, která City Coupé posunula do prémiových sfér. A pak zde byla nezáviděníhodná publicita. Kombinace obou faktorů zkrouhla objem prodaných vozů v prvním roce výroby na asi 80 tisíc a značka k tomu, aby přežila, zoufale potřebovala další modely.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!