Ojetý Seat Leon III (2012–2020): Okrajový hit
Chcete spolehlivé auto koncernu Volkswagen, ale netoužíte zapadnout do davu octavií a golfů? Seat Leon sice ve třetí generaci zásadně zvýšil prodeje značky, v nabídce ojetin jich je ale stejně jen zlomek ve srovnání s populárnějšími kolegy.
Seat Leon si od začátku v roce 1999 s každou generací prošel zásadní designovou změnou. Ta první byla jen hatchbackovou verzí soudobého toleda, druhá se transformovala ve vysoký blob bez ostrých hran, který byl inspirovaný MPV Altea, ale také se snažil o sportovní nádech. Se třetí s kódovým označením 5F se Seat v roce 2012 snažil restartovat padající prodeje a vsadil na jistotu. Klasické proporce se vrátily a spolu s tím i hrany a také se objevila karoserie kombi a třídveřový hatchback. Co je důležité, jako první seat vyjel na moderní modulární platformě MQB. V hierarchii koncernu Volkswagen stál leon někde mezi prostornou octavií a komfortním golfem a svou úlohu splnil dobře, prodejně byl totiž o dost úspěšnější než ten předchozí.
O úspěchu svědčí i fakt, že právě leon je zdaleka nejčastějším modelem Seatu v české nabídce ojetin a nejvíce kousků patří právě třetí generaci. Ceny těch nejlevnějších už padly ke 100.000 korun, za což lze vybírat zejména mezi verzemi se čtyřválcovou dvanáctistovkou a nájezdem kolem 200.000 km. Poměr benzinových a naftových motorizací je zhruba půl na půl, přičemž ty nejlevnější vznětové šestnáctistovky začínají dnes už kolem 140.000 Kč.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!