Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zespoda mezi zadními koly uchycená rezerva je náchylná ke korozi
Ventil nízkotlakého EGR je na ráně, pokud jedete polní cestou s hrbem uprostřed
Zadní nápravu tvoří jednoduchá torzní příčka
Spodní ramena předního zavěšení McPherson nejsou drahá na výměnu. Je také možné jim vyměnit samotný kulový čep.
62 Fotogalerie

Ojetý Renault Grand Scénic III. generace: Nečekaná dvojčata?

Marek Bednář

Sedmimístný Renault Grand Scénic třetí generace, vyráběný v letech 2009 – 2016, se dá ještě dnes považovat za moderní auto. Přitom už za sto tisíc korun si můžete vybírat. Zjistili jsme, jak je na tom se spolehlivostí mechaniky i elektroniky.

Když se dnes podíváte do nabídky automobilek s touhou pořídit si MPV, až na výjimky či individuální import ze zahraničí jsou k mání většinou jen přestavěné dodávky. Tytam jsou doby, kdy měla každá značka v nabídce nejméně jedno, častěji dvě či tři auta kategorie víceúčelových vozů – Multi-Purpose Vehicle.

Renault patřil spolu s americkým koncernem Chrysler k průkopníkům této kategorie, když v červnu 1984 uvedl na trh model Espace. Ten v podobě opravdu velkého MPV vydržel v prodeji do roku 2023 a v průběhu let měl v portfoliu Renaultu řadu kolegů. Nabídka začínala malým modusem (2004 – 2012), pokračovala scénicem (MPV v letech 1996 – 2023, od 2023 elektrický hatchback) a těsně pod espacem seděla jeho primárně sedmimístná verze Grand Scénic (2004 – 2022). A právě na ten v jeho třetí generaci jsme se rozhodli si detailněji posvítit.

Scénic třetí generace se představil v březnu 2009 na ženevském autosalonu. Přišel s technikou spřízněnou s méganem třetí generace, který byl tehdy v nabídce jako hatchback a kombík; ostatně, scénic se při svém představení v roce 1996 jmenoval Mégane Scénic. Jméno modelu, z nějž vycházel, zmizelo při modernizaci první generace v roce 1999.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!