Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Verze před faceliftem se u Renaultu tradičně označují jako fáze 1. Prodávaly se až do konce loňského roku, na jiné zatím v bazarech ani nenarazíte.
Interiér působí hodnotněji než u talismanu. S kůží i masážními sedadly se setkáte často, bohužel bez odvětrávání – to má jen verze Initiale Paris od modelového roku 2018. V nabídce byl i průhledový displej, aktivní parkovací asistent či multimediální centrum pro zadní cestující.
konvečními filtry FAP (zde u verze 1.6 DCi biturbo alias 160 EDC) nemá Renault problémy už léta, spolehlivě regenerují a v praxi vydrží přes 300 000 km. Mladší 2.0 BlueDCi ale potřebují navíc močovinu, o životnosti přidaných složitostí se víc dozvíme až za pár let.
Renault EspaceModely před faceliftem měly výhradně infotainment R-Link2, který je zároveň branou do hlubších nastavení vozu. Průběžným záplatováním se jej podařilo vychytat, přibližně od léta 2017 podporuje Android Auto, Apple CarPlay, funkci zrcadlení a snáze se aktualizují mapy.
24 Fotogalerie

Ojetý Renault Espace V: Poslední zhasne

Marek Oborník

Rozklad kdysi silného segmentu MPV pokračuje. Aktuální generace Renaultu Espace je totiž de facto sedmimístným derivátem SUV Austral. Vyplatí se jít do bazaru a dívat se po předchůdci, který kvůli designu ubral z praktičnosti? 

Renault donedávna neměl problém s vydržováním okrajových modelů pro bohémy, s rostoucí agresivitou evropské emisní politiky však končí éra hrdinství. Odchod espace bude o to smutnější, že s poslední generační obměnou v roce 2015 povýšil na vlajkovou loď značky. V tomto ohledu se občas kritizovaný ústup z praktičnosti ve prospěch stylu a moderních technologií zdá být docela pochopitelný, a beztak nešlo o nic hrozného. Že je nad hlavou méně místa než v předchůdci, trápí cílovou skupinu méně než novináře. Naopak stále čisté prahy chráněné před nečistotami chytře řešenými dveřmi či snadné sklápění sedadel do roviny stiskem tlačítka ocení úplně všichni. Výrobce mluví o crossoveru, ale kromě větších kol (napomáhajících k světlé výšce 16 cm) a v této kategorii avantgardního řízení všech kol (paket 4Control, v nejvyšší výbavě vždy, ve střední volitelně) jde o docela normální MPV. A stále jen s předním pohonem.

Křest ohněm

Model přišel do nešťastné doby vrcholícího downsizingu, v níž Renault přechodně nedokázal nabídnout víc než šestnáctistovky. Že z nich vydoloval slušné parametry, není podstatné. Malé motory se prodejcům těžce obhajovaly, a než přišly ke slovu větší, bylo už dusno kvůli dětským nemocem. První ročníky se vychytávaly za pochodu, technické akce střídaly jedna druhou, až se chvílemi zdálo, že se opakuje doba Laguny II.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!