Ojetý Renault Clio (5. generace): Kvalita, ale i nevyužitý potenciál
Pokud se o něco u téhle, páté generace Renaultu Clio nemusíte strachovat, pak je to kvalita mechanických částí. Karoserie, podvozek, motory – to vše tu bude na dlouhé roky. Víc starostí bývá spíš s elektronikou a infotainmentem EasyLink, který má u nás mizernou poprodejní podporu.
Clio páté generace (od roku 2019) už na rozdíl od předchůdce nekoupíte ve variantě kombi Grand tour, takže je zase jen tím, čím původně bylo – malým hatchbackem pro dva dospělé a dvě střízlivě krmené děti s menšími batohy.
K rodinnému autu v českém slova smyslu má tedy daleko a dnes už padá i výhoda nízké ceny. Čtyřleté kusy stojí pořád skoro totéž co kdysi v ceníku, takže v nejběžnější konfiguraci alespoň 300.000 Kč. Nejde použít ani argument, že clio je výjimečné jediným přeplňovaným tříválcem na trhu, který slušně jede a zároveň si ještě rozumí s častým městským provozem i případnou vestavbou LPG. Dotyčný motor jménem 1.0 TCe stejně tak koupíte v prostornějším a ještě lépe jezdícím capturu (díky podstatně širšímu rozchodu kol), a především v celé paletě surově praktických dacií.
Kvalitní i dobře vybavené
Za hřích ale stojí ten zbytek. Kvalitní protikorozní ochrana, ergonomicky skvěle zvládnutý interiér z kvalitních materiálů, tichý a dobře naladěný podvozek, dobrá životnost brzd, rychlé topení… A přístup k výbavě, o jaké se před patnácti lety nesnilo ani dvanáctiválcům. Hlídání mrtvého úhlu, až čtyři parkovací kamery (pro panoramatický pohled), u verzí s automatem dokonce i prvky poloautonomního řízení v podobě asistentu jízdy na dálnicích a v kolonách. Světelnou technika s LED vpředu i vzadu tu dostanete i v nejnižší výbavě, stejně jako systém hlídání a korekce jízdy v pruhu, který lze tlačítkem vypnout a který si to napříště pamatuje (dnes unikátní funkce).

Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!