Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault měkčenými materiály nešetřil. Tohle efektní dvoubarevné provedení palubky patřilo výbavě Intens doplněné o paket Ambiance. Větší, 9,3“ středový tablet easylinku znamená přehlednější zobrazení a vždy navigaci. Přístrojových štítů byly celkem tři druhy – od klasických budíků po celoplošný displej.
Častější malý easylink se 7“ tabletem míval víc problémů s výpadkem obrazu kamer, také softwarových záplat potřeboval více. Pěkně je vyřešen celkový přehled aktivovaných jízdních asistentů.
Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.
Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.
29 Fotogalerie

Ojetý Renault Clio (5. generace): Kvalita, ale i nevyužitý potenciál

Marek Oborník

Pokud se o něco u téhle, páté generace Renaultu Clio nemusíte strachovat, pak je to kvalita mechanických částí. Karoserie, podvozek, motory – to vše tu bude na dlouhé roky. Víc starostí bývá spíš s elektronikou a infotainmentem EasyLink, který má u nás mizernou poprodejní podporu.

Clio páté generace (od roku 2019) už na rozdíl od předchůdce nekoupíte ve variantě kombi Grand tour, takže je zase jen tím, čím původně bylo – malým hatchbackem pro dva dospělé a dvě střízlivě krmené děti s menšími batohy.

K rodinnému autu v českém slova smyslu má tedy daleko a dnes už padá i výhoda nízké ceny. Čtyřleté kusy stojí pořád skoro totéž co kdysi v ceníku, takže v nejběžnější konfiguraci alespoň 300.000 Kč. Nejde použít ani argument, že clio je výjimečné jediným přeplňovaným tříválcem na trhu, který slušně jede a zároveň si ještě rozumí s častým městským provozem i případnou vestavbou LPG. Dotyčný motor jménem 1.0 TCe stejně tak koupíte v prostornějším a ještě lépe jezdícím capturu (díky podstatně širšímu rozchodu kol), a především v celé paletě surově praktických dacií.

Kvalitní i dobře vybavené

Za hřích ale stojí ten zbytek. Kvalitní protikorozní ochrana, ergonomicky skvěle zvládnutý interiér z kvalitních materiálů, tichý a dobře naladěný podvozek, dobrá životnost brzd, rychlé topení… A přístup k výbavě, o jaké se před patnácti lety nesnilo ani dvanáctiválcům. Hlídání mrtvého úhlu, až čtyři parkovací kamery (pro panoramatický pohled), u verzí s automatem dokonce i prvky poloautonomního řízení v podobě asistentu jízdy na dálnicích a v kolonách. Světelnou technika s LED vpředu i vzadu tu dostanete i v nejnižší výbavě, stejně jako systém hlídání a korekce jízdy v pruhu, který lze tlačítkem vypnout a který si to napříště pamatuje (dnes unikátní funkce).

Video placeholder
Auto TIP Klassik (upoutávka 2) • Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!