Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Pro ty, kdo chtějí v přídi tři kosočtverce místo jednoho, vznikl captur s logem Mitsubishi. K mání od roku 2023.
Palubní deska verze Intens s příplatkovým 9,3" displejem EasyLinku a tzv. plovoucí středovou konzolou, dostupnou jen pro varianty s automatem. Pouze tento elektronický volič automatu (E-Shifter) vysvítí zařazený režim, u lacinějšího mechanického to ve tmě musíte kontrolovat před sebou na displeji.
Asistenty hlídání jízdy v pruhu (jde natrvalo vypnout!), aktivního brzdění, bezpečného odstupu a čtení značek bude mít každý captur. U verzí s fabrickou navigací je čtení značek chytřejší, dokonce po česku automaticky ruší rychlostní omezení za křižovatkou.
Stejná filozofie jako u clia: nejdůležitější funkce se ovládají klasickými ovladači, displejem pak navigace, zábava a hlubší nastavení. Kusů s poloautomatickým parkovacím asistentem (třetí tlačítko zprava) v reálu moc nebylo.
28 Fotogalerie

Ojetý Renault Captur II (2020 – 2024): Nejlepší byl na začátku

Marek Oborník

Renault Captur II přinesl dospělejší rozměry i vlastnosti, ale už také musel čelit mnohem větší konkurenci. Té jistě přišlo vhod, když po dobrém prvním ročníku musel captur začít chudnout a šetřit na viditelných místech.

Captur II (kódové označení „XJB“) byl představen v roce 2019, ale prodeje se reálně rozběhly až počátkem „covidového“ roku 2020. Tady bude řeč výhradně o předfaceliftové verzi (tzv. Phase 1 z let 2020 – 2024), která má ještě přední světlomety s háčkem, starší infotainment EasyLink a ještě neškrcenou maximální rychlost u čtyřválcových třináctistovek.

Začal příliš dobře

Captur II v prvních testech sklízel samou chválu – podobně jako chvíli před ním technicky příbuzné Clio V, taktéž stojící na alianční platformě CMF-B. A nebylo divu. Model si z úspěšného předchůdce ponechal základní myšlenku líbivého malého SUV s posuvnou zadní lavicí a širokou škálou zákaznické individualizace, ale spojil ji s většími rozměry, výrazně lepším komfortem i modernější technikou. Je ale potřeba říct, že první testované captury z roku 2020 byly také trochu jinou ligou. Už v průběhu roku 2021 model podstoupil očividné „vylevnění“ – jednak kvůli čipové krizi, ale zejména kvůli prosté redukci výrobních nákladů, na které silně zatlačil tehdy nastupující koncernový šéf Luca de Meo.

Kvalitní mechanické jádro capturu přežilo, ale okolo se řezalo radikálně. Během roku 2021 model přišel o původní výsuvný šuplík před spolujezdcem, kapsy v předních opěradlech, kovové rámečky vnitřních klik, pravou kůži na volantu, měkčené výplně zadních dveří, madla nad zadními sedadly, chromové koncovky výfuku, o možnost dvoubarevné palubní desky, elektrické sklápění zrcátek i hodnotnější typ bezklíčkového přístupu s tlačítky na vnějších klikách.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!