Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Uklizená palubní deska s nadčasově jednoduchými liniemi a spoustou měkčených ploch. Materiály jsou kvalitní, ale infotainment působí bez ohledu na verzi už zastarale. Parkovací brzda je vždy elektrická, klimatizace dvouzónová. Zde vzácný pohled do interiéru předokolky eD4.
Verze s automatem měly od počátku výsuvný otočný volič na způsob mladých jaguarů i pádla pod volantem. Se čtyřkolkami vždy získáte systém Terrain Response, u nějž lze vybírat ze čtyř či pěti (s elektronicky řízenými tlumiči) režimů nastavení elektroniky pro konkrétní povrchy – od asfaltu po písek.
Kromě haldexu existovala i pokročilejší verze čtyřkolky s názvem Active Driveline. Kromě toho, že v nečinnosti zcela odpojuje spojovací hřídel, má i tuto specifi ckou zadní rozvodovku, známou jako systém GKN Twinster. Vícelamelové spojky nahrazují mechanický diferenciál zadní nápravy a podle potřeby nezávisle připojují levé a pravé zadní kolo, čímž umožňují aktivní rozdělování točivého momentu v rámci jedné nápravy – skutečný Torque Vectoring.
Výrobce udává objem zavazadelníku 550 l u coupé a 575 l u 5dv. verze. Neupřesňuje však, jakou metodou k němu dospěl. Reálně je pod roletkou o třetinu méně.
27 Fotogalerie

Ojetý Range Rover Evoque I (2011-2018): Briliant, či kočičí zlato?

Marek Oborník

Jak umí nejmenší Range Rover motat hlavy, vidíme na cenách ojetin – vůz je na trhu bezmála deset let, přesto ho pod půl milionu skoro nekoupíte. Pověst má lepší než velké modely značky, ovšem i tady si můžete s některými verzemi naběhnout. Obecně platí: čím starší, tím opravitelnější.

První Range Rover Evoque (interně L538) odstartoval značce Land Rover novou éru. Jeho povedený design (v případě třídveřové verze téměř do puntíku vycházející z konceptu Land Rover LRX) určil výraz všech následujících modelů – s výjimkou rustikálního defenderu. Hlavně však otevřel zlatou žílu dobře situovaných zákazníků ochotných utratit nesmysl za správný lifestylový produkt.

Že prémiovka s milionovou startovní cenou nabídla v základu halogeny, sedadla bez vyhřívání a zadní výdechy ventilace dodala až za příplatek 3400 Kč, už bazarového zájemce trápit nemusí – první majitelé zaškrtali v hustém příplatkovém ceníku vše, co snesla peněženka, jak je ve vyšší společnosti zvykem. Reálně není problém narazit na kusy, co stály i hodně přes dva miliony korun, což je na čtyřválcové auto s prostorností golfu opravdu slušný výkon. K prestiži tradičně patří i vyšší ceny značkového servisu, garanční prohlídky v cenovém rozpětí od 12.000 do 20.000 Kč podle motorizace a kilometrů ale patří v mladším portfoliu značky spíš k levnějším.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka s Martinem Vaculíkem) • Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!