Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Atmosférická benzinová jednotka 1.4 má kupodivu trochu lehčí stálý převod než zmučená základní 1.2. Tady vidíte otáčky při tachometrových 130 km/h. Při těch skutečných točí 3740 min-1. Průměrnou spotřebu lze s lehčí nohou udržet na šesti litrech.
Základní halogeny určení vozu bohatě postačují, svítí dokonce mnohem lépe než halogenová světla v Astře K. Hledejte ale kombinaci s denním svícením LED, naše sotva zřetelné žárovkové je už jen pro ostudu.
Tmavě šedý metalický dekor v hlubokém lesku, typický pro výbavu Drive, vypadá naživo luxusně. Mohutné zdvojené přední sloupky komplikují výhled do předoboku, u ideálního městského auta byste měli vidět jako z rozhledny. Nebo aspoň jako ze současné Hondy Jazz.
Nejběžnější pětikvalt F17 pro slabší motory má pěkně přesnou kulisu. Jen zkontrolujte, zda z něj neprosakuje olej, bývá to po letech docela časté.
32 Fotogalerie

Ojetý Opel Corsa E (2014-2019, model X15): Závan starých časů

Marek Oborník

Pátá generace corsy se navenek jeví jako ideální městské auto. Má kvalitní karoserii i podvozek a pod kapotou většinou starý atmosférický čtyřválec s nepřímým vstřikováním. Je to tak, novinkový tichý pružný tříválec 1.0 Turbo má jen minimum kusů.

Méně zasvěceným musíme objasnit, že Opel Corsa E ještě neumí jezdit na elektřinu. To jen opelovské abecední značení generací svádí k záměně se současným elektromobilem Corsa-e. Od něj je minulá Corsa E vzdálena o kus automobilového vesmíru.

Odkud se to známe?

Model vyráběný v letech 2014-2019 vznikl ještě dávno před námluvami Opelu s francouzským koncernem PSA (dnes Stellantis). Jeho kořeny sahají až někam k roku 2006, kdy debutovala předchozí, čtvrtá Corsa D na platformě SCCS, sdílené s Fiatem Grande Punto. Z ní ještě fakticky vychází, byť má kompletně zmodernizovaný zevnějšek, přeladěný podvozek a zajímavější interiér ve stylu Opelu Adam. Ten má ke corse celkově blízký vztah. Třídveřová corsa sjížděla s adamem ze společné výrobní linky v německém Eisenachu. Praktičtější, pětidveřové verze naopak pocházejí ze španělské filiálky v Zaragoze. Kvalitativní rozdíl mezi nimi není, což dokládaly i drobné dětské nemoci sdílené s adamem: některé série prvních ročníků se svolávaly na preventivní výměnu převodky řízení, u některých kusů z let 2016-2017 zase hrozilo přeskočení ozubeného segmentu ruční parkovací brzdy. Některé kusy nastupovaly k preventivní výměně pyropatron airbagů, vzácněji navíječů předních pásů, ale nešlo o nějaké plošné záležitosti. Pokud má auto za sebou průhlednou servisní historii ve značce, nic z toho by se ho už nemělo týkat.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!