Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Starší typ interiéru (do 2014) s menším zabudovaným displejem nezapře svá léta, lépe je maskuje v tmavých barvách. Ovládání parkovací brzdy pedálem vlevo je už opravdu historická relikvie, kupodivu přežila i po faceliftu.
Ani po faceliftu tu není centrální displej dotykový, i když už vypadá jako velký tablet. V menu comandu se pohybujete stále pomocí otočného controlleru.
Délka pět metrů, ale přece jen kupé – turban musí z hlavy. Figurant s výškou 183 cm si za sebe sedne už bez rezervy, samostatná sedadla nejdou nastavovat, ale pohodlná jsou i tak.
Kombi Shooting Brake přišlo v roce 2012. Vzadu nad hlavou nabídne o 4 cm víc a má luxusní objem zavazadelníku (v základu 590 l), ale proti kupé o trochu horší komfort odpružení. V naftě a se čtyřkolkou 4Matic jde přesto o nejlépe prodejnou verzi.
24 Fotogalerie

Ojetý Mercedes-Benz CLS (C 218/X 218): Každá šlechta stárne

Marek Oborník

Mercedes CLS, přezdívaný dle siluety Banán, zpopularizoval třídu čtyřdveřových kupé, na niž měl řadu let monopol. Tuhle výhodu už druhé vydání z období 2011 až 2018 ztratilo. A co hůř, konkurence mu vyrostla i ve vlastním domě – levnější menší CLA dokonce okoukalo nápad i nápad s kombíkem Shooting Brake.

Že je výhoda prvního podání nepřenosná, o tom Mercedes něco ví. Když v roce 2004 vyrukoval s prvním CLS (interně C 219), odvozeným od třídy E (tehdy W 211), sklízel ovace. Jedinečný styl sportovně nízkého čtyřdveřového kupé s bezrámovými okny a čtveřicí samostatných sedadel se stal na čas módní ikonou, kterou postihl tradiční osud – nejdřív ji chtěli všichni a pak skoro nikdo.

K tomu se stala ta nepříjemnost, že dnes je první vydání CLS víc synonymem pro tepláky a zlaté zuby než pro ceněný youngtimer, takže pokud si chcete užít ještě pár obdivných pohledů, musíte přinejmenším ke druhé generaci (C 218, 2011-2018). U ní lze i vybrat z mnohem pestřejší palety variant – přibyly čtyřválcové diesely (u nás se skoro neprodávaly, v Německu jich jezdí víc),  permanentní čtyřkolka 4Matic i ladný kombík Shooting Brake (X 218, 2013-2018). Praktický je dost, pokud zrovna nemá bizarní palubkovou podlahu, kterou zmiňuje Jindřich Topol ve svém sloupku.

Osmiválce nebrat!

Technika druhého CLS kopíruje třídu E generace W 212 (2009-2016), tedy má zjednodušenou přední nápravu, ale paradoxně přesnější řízení a lepší komfort odpružení než předchůdce – a to s oběma typy podvozků (s ocelovými pružinami i častějším airmatikem). Velkým obloukem v bazarech obcházejte osmiválce – zde už je vždy biturbo. Po letech trpí mimo jiné vydíráním válců, což je v pravém slova smyslu závada k nezaplacení. Dle poznatku mechaniků to o něco více postihuje slabší „civilní“ osmiválcovou variantu M278 (v modelech CLS 500, S 500 atd.) než odvozené výkonnější M157 (AMG) s technologicky obdobně řešeným blokem s povrchem válců silitec.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!