Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai i20
Hyundai i20
Hyundai i20 umí být na svoji velikost parádně vybaveným vozem, většina nabídky v bazarech ale vypadá nějak takto: obyčejné rádio, manuální klimatizace a nic moc dalšího. Výhoda je ale jasná – čím méně toho na palubě je, tím menší hrozí riziko, že se to pokazí.
Kromě běžného pětidveřového modelu, který patří ke koloritu českých silnic, se dá občas narazit také na vzácnou třídveřovou verzi. Ta sportovním střihem karoserie působí jako kupé, nabízí ale totožnou techniku jako větší hatchback. V českých bazarech je téměř nesehnatelná, v Německu se dá narazit na desítky kusů.
47 Fotogalerie

Ojetý Hyundai i20 II: Nelze šlápnout vedle?

Michal Dokoupil

Druhá generace i20 byla v roce 2020 nahrazena stylově střiženým nástupcem. Oblíbený konkurent fabie se v bazarech ve větším množství začíná objevovat v posledních letech, kdy už mu skončila pětiletá záruka.

Stejně jako další modely z rodiny „i“ bylo i20 vyvinuto v evropském designovém centru Hyundaie v Rüsselssheimu a s ohledem na místní zákazníky (a na Indii). Pro Evropu se však spolu s i10 vyrábělo poblíž tureckého Istanbulu.

Nevýrazná první generace byla nahrazena novým modelem v roce 2014. Ten dostal líbivější design a zcela novou platformu s delším rozvorem. Podvozek získal větší stabilitu a změny se pozitivně podepsaly také na komfortu jízdy. Auto je sice stále naladěno dosti tvrdě, pryč jsou ale tupé rány a uskakování zadní nápravy. Na tom má zásluhu také lepší umístění zadních tlumičů, které vedou přesně ke kolu a negenerují žádné suvné síly ani ohybové momenty.

Korejského konkurenta fabie si do svých flotil firmy moc často nepořizovaly, většina jich skončila v rukou soukromých zákazníků. Ti se jich většinou drží, dokud můžou, a na trhu je proto ojetých i20 nedostatek, navíc si slušně drží cenu. Více se začala objevovat až teď, kdy uplynula pětiletá záruka. Proti sousedovi z Boleslavi se může i20 pochlubit prostornějším interiérem s důrazem na pasažéry vzadu, velikost kufru je s fabií v podstatě totožná.

Plně vybavené i20 už umělo být komfortním autem s automatickou klimatizací, vyhřívanými sedačkami a volantem, 7“ multimediálním systémem či panoramatickou střechou. Pohled do nabídky bazarů ale ukazuje, že takových je minimum. Typická klientela častěji sáhla po jedné z nižších výbav, ne však úplně základní, která neměla ani klimatizaci. Auto bez ní je v bazarech stejně vzácné jako třídveřová verze i20.

Video placeholder
Auto TIP Klassik (upoutávka) • Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!