Ojetý Hyundai i20 II: Nelze šlápnout vedle?
Druhá generace i20 byla v roce 2020 nahrazena stylově střiženým nástupcem. Oblíbený konkurent fabie se v bazarech ve větším množství začíná objevovat v posledních letech, kdy už mu skončila pětiletá záruka.
Stejně jako další modely z rodiny „i“ bylo i20 vyvinuto v evropském designovém centru Hyundaie v Rüsselssheimu a s ohledem na místní zákazníky (a na Indii). Pro Evropu se však spolu s i10 vyrábělo poblíž tureckého Istanbulu.
Nevýrazná první generace byla nahrazena novým modelem v roce 2014. Ten dostal líbivější design a zcela novou platformu s delším rozvorem. Podvozek získal větší stabilitu a změny se pozitivně podepsaly také na komfortu jízdy. Auto je sice stále naladěno dosti tvrdě, pryč jsou ale tupé rány a uskakování zadní nápravy. Na tom má zásluhu také lepší umístění zadních tlumičů, které vedou přesně ke kolu a negenerují žádné suvné síly ani ohybové momenty.
Korejského konkurenta fabie si do svých flotil firmy moc často nepořizovaly, většina jich skončila v rukou soukromých zákazníků. Ti se jich většinou drží, dokud můžou, a na trhu je proto ojetých i20 nedostatek, navíc si slušně drží cenu. Více se začala objevovat až teď, kdy uplynula pětiletá záruka. Proti sousedovi z Boleslavi se může i20 pochlubit prostornějším interiérem s důrazem na pasažéry vzadu, velikost kufru je s fabií v podstatě totožná.
Plně vybavené i20 už umělo být komfortním autem s automatickou klimatizací, vyhřívanými sedačkami a volantem, 7“ multimediálním systémem či panoramatickou střechou. Pohled do nabídky bazarů ale ukazuje, že takových je minimum. Typická klientela častěji sáhla po jedné z nižších výbav, ne však úplně základní, která neměla ani klimatizaci. Auto bez ní je v bazarech stejně vzácné jako třídveřová verze i20.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!