Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Pro poslední čtyři roky přijal fi at trakční akumulátor. Skrývá se pod sedačkou a štítek radí nedotýkat se. Nový totiž stojí 18 308 Kč.
Volant s bílou kůží vypadá nádherně, dokud se do něj nezažere špína z prstů. Za přešití zaplatíte čtyři tisícovky. Před modernizací se občas tlačítka na středu volantu obtížně mačkala, ale nikdy neselhala.
S výjimkou vstupní série Naked byly všechny Fiaty 500 na českém trhu až do října 2015 vybaveny přehrávačem CD. Pro leckoho je tak ojetina jedinou příležitostí k oprášení sbírky cédéček.
Před třemi lety zaplavily především pražské silnice tříkolky Ellennator. Jestliže máte pětistovku opravdu rádi, podivně levitujícího paskvilu pro šestnáctileté se vyvarujte.
22 Fotogalerie

Ojetý Fiat 500 (312): Ukončené nekonečno

Lukáš Prejzek

Poslední třídveřové spalovací miniauto na trhu definitivně končí. Vyplatí se pořídit jeden z posledních moderních mild-hybridů? Anebo je lepší zvolit sice už jen ojetý, ale starý dobrý čtyřválec?

Ještě před rokem se zdálo, že spalovací Fiat 500 se délkou produkce vyrovná původní pětistovce, jež se vyráběla 18 let. Chybělo málo – černý pátek 1. března 2024 zastavil možnost zadání vozu do výroby. Ne že by mild-hybridní tříválec 1.0 BSG nesplňoval emise, ale od července budou muset být všechna auta osazena novými elektronickými prvky, jejichž nákladnou instalaci do téměř dvacetiletého základu automobilka vzdala. Navíc má s továrnou v polských Tychách jiné plány – vedle Jeepu Avenger a Fiatu 600 v ní bude na stejné technice vyrábět i Alfu Romeo Junior. V případě městské pětistovky má smysl elektřina, což nástupce z turínského Mirafiori kvituje.

Spalovací „cinquecento“ trhy vyklízí, z prodejen nových aut míří do skladů a bazarů. Zároveň tím končí dlouhá desetiletí trvající éra masového segmentu třídveřových spalovacích vozítek, kam před pěti lety přispívala i Škoda Citigo. Po zastavení linky Fiatu 500 už nosí třídveřovou karoserii jen o 30 cm delší a dvakrát dražší britské Mini a téměř čtyřnásobně výkonná Toyota GR Yaris.

Video placeholder
Omlazený Fiat 500X na prvním videu • Fiat

Tři miliony mezi námi

Během sedmnáctileté kariéry se pod kapotou pětistovky postupně vystřídaly zážehové dvou-, tří- i čtyřválce, turbodiesely, přeplňované čtrnáctistovky v modelech Abarth, a dokonce i původně prodělečný elektropohon – ten však byl vyhrazen pouze Kalifornii a Oregonu, kam se dovážel z Mexika, a před pěti lety se začal formou neperspektivních ojetin dovážet k nám. Pětistovky s děrovanými výplněmi nárazníků, velkou zadní stříškou, úzkou lištou s osvětlením zadní značky a často křiklavě oranžovým lakem není důvod vyhledávat.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!