Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mladší faceliftové provedení (2021 – 2024) má trochu hodnotnější výbavu a už vždy plné světlomety LED, ale nesmyslně členitá příď připomínající tlamu vetřelce mu prodejně spíš ublížila.
Palubní deska opakuje motiv z běžného hatchbacku C3. Plasty jsou tvrdé, ale chytrou hrou s barevnými doplňky a příjemnými potahovými látkami pohodlných sedadel vzniká dojem útulného pokojíčku. Takhle nazdobený interiér s head-up displejem ale potkáte jen vzácně.
Odpůrci dotykových displejů musí hledat předfaceliftový kus v nejchudší výbavě Live. Ten jediný bude mít ještě klasické tlačítkové rádio i ovladače topení. Tenhle dovozový nemá klimatizaci (chybí tlačítko s vločkou), ale na našem trhu byla i v základu.
C3 Aircross má vždy jen přední pohon, ale s příplatkovým systémem Grip Control, ovlivňujícím citlivost trakční kontroly, z něj dokáže vytěžit dost. Obzvlášť když má příď lépe zatíženou vzácnými diesely.
26 Fotogalerie

Ojetý Citroën C3 Aircross (2017 – 2024): Pohodlí a mokrý řemen

Marek Oborník

Citroën C3 Aircross patří k nejlevnějším městským crossoverům. Své jednodušší jádro nezapře, ale péruje měkce, umí být pěkně barevný a nic kromě motoru se v něm nepokazí. Počkat! Motor je v autě docela důležitý...

Označení C3 Aircross bylo poprvé použito outdoorově vytuněnou brazilskou variantou Citroënu C3 Picasso, ale pro nás v Evropě je legitimní první generací teprve až tenhle cross over z období 2017 – 2024. Z technického hlediska jde o dvojče Opelu Crossland, taktéž vyráběného na lince ve španělské Zaragoze a používajícího francouzskou platformu.

Z hlediska praktičnosti jsou zajímavé hlavně kusy vybavené příplatkovými posuvnými zadními sedadly (nešlo je objednat k základní výbavě, nazvané Live, po faceliftu You). Umožňují čarovat s poměrem velikosti kufru na úkor prostoru pro nohy zadních cestujících a často se s nimi pojí i opěradlo spolujezdce sklopné do polohy stolku. Díky němu pak v pravé straně vozu získáte souvislou ložnou plochu o délce až 2,4 m. To už je slušný stěhováček.

Obecně čekejte spíš chudší výbavu, tenhle vůz moc vysoko nemířil. Interiérové plasty jsou tvrdé, předfaceliftové verze (2017 – 2021) mají ještě vždy halogenové světlomety, na bezklíčový přístup či integrovanou navigaci tu narazíte jen občas. Ještě vzácnější příplatkový panoramatický kamerový systém je levného jednookého typu, který si obraz po bocích vozu virtuálně modeluje teprve z toho, co už viděla zadní kamera během couvání. A ve většině případů tu bude manuální převodovka. Verzí s automatem EAT6 (planetový automat Aisin) se u nás prodalo málo a v české inzerci by šly spočítat na prstech pštrosa.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!