Ojeté Volvo V70 (P2): Poslední švédský tank
Od základních po nejsilnější V70 R, majitelé s mechaniky se shodnou na mnohých kvalitách. Je tu ale i pár nepříjemností, jež se můžou prodražit. A jeden velký červený vykřičník, který jinak spolehlivý koráb pošle nenávratně na odpis.
Zní to neuvěřitelně, ale Volvo V70 na platformě P2 je nenápadným křižníkem našich silnic už čtvrtstoletí. Je 25 let staré. Nebo vyzrálé? Možná si jich teď moc všímáme, ale přijde nám, že jich jezdí snad víc než dřív. Mnoho se jich k nám dostalo ze západnějších zemí, jako nové bylo v Česku spíše okrajovou záležitostí, hlavně kvůli vysoké ceně. Základní cena T5 byla 1,5 milionu korun a nebyl problém v ceníku zaškrtat výbavu za dalších 250 tisíc i víc. Za takové peníze dnes máte třeba zcela nové BMW 540i xDrive, přitom se bavíme o roku 2000. Pokud dnes chcete V70, v bazarech toho moc nenajdete, budete odkázáni spíše na soukromou inzerci. „V70 k nám na výkup přijede jen sporadicky. Lidé si je prodávají přímo mezi sebou, často jde o fanoušky značky,“ říká Roman Švidrnoch z AAA Auto.
Fanoušci klasik by za poslední pravé volvo možná považovali spíše poslední generaci s pohonem zadních kol, tedy řadu 900, přesněji poslední kousky pojmenované V90. Následující Volvo 850, respektive z něho vycházející první V70 P80, bylo o řád menší. V70 P2 je nejširší ze jmenovaných a zároveň nejkratší. V základní podobě má kufr o 95 litrů méně než u původní V90, ale po sklopení sedaček vznikne obrovský a hranatý prostor o objemu 1641 litrů, což strčí do kapsy i poslední V70 generace P3 nebo nejnovější V90. Dostatečnou velikost pro označení tank bychom tedy měli. No a V70 je poslední auto, jehož vývoj byl dokončen čistě Švédy, těsně předtím, než v roce 1999 automobilku Volvo Cars koupil Ford za 6,5 miliardy dolarů.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!