Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Interiér cayenne je relativně umírněný, ergonomický s kvalitními materiály i zpracováním, ani tak se mu ale po letech nevyhne vrzání a skřípání. Naprostá většina prodaných cayenne dostala automatickou převodovku Tiptronic, která sice získala doživotní zásobu oleje, ale tu je stejně potřeba měnit každých 80 000 km
Každý cayenne dostal uzávěrku středového diferenciálu, terénní režim stabilizace PSM a redukční převodovku. Páčka napravo je už pouze ve verzích s pneumatickým odpružením a slouží k nastavení výšky podvozku.
Chybějící USB si předchozí majitel vyřešil po svém a nainstaloval si jej do skříňky před spolujezdcem. Moc důvěry nebudí ani dodatečná kabeláž instalovaná v kufru.
Porsche Cayenne Turbo V8
28 Fotogalerie

Ojeté Porsche Cayenne (9PA): Časovaná bomba

Michal Dokoupil

Při brouzdání nabídkou českých či německých bazarů může překvapit pohled na nízké ceny ojetých Porsche Cayenne první generace. Silné luxusní SUV s legendárním logem na přídi se dá koupit i pod 100.000 Kč. Je to ale rozumný nápad?

Mohutné SUV je dnes vůbec nejlevnější cestou, jak se dostat k vozu se značkou Porsche na kapotě. Ztráta hodnoty je zde opravdu obrovská. Vždyť ve své době základní šestiválec začínal na milionu a půl, zatímco za nápis Turbo na zádi bylo potřeba dát přinejmenším 3,2 milionu. Přitom i provedení Turbo, které se svým 4,5litrovým (331 kW) a později 4,8litrovým motorem dokáže s podmanivým zvukem ujet většině moderních aut, se dnes dá pořídit od 200.000 Kč.

Příchod velkého SUV od do té doby striktně sportovní značky Porsche zpočátku příliš nadšení nevyvolal, zvlášť když se vezme v úvahu, že vůz má totožný základ s obyčejnějším VW Touareg, s nímž částečně vzniká na společné lince v Bratislavě. Nakonec se z něj ale samozřejmě stal obrovský hit, který už dnes existuje ve třetí generaci.

A ani jízdně to není špatné, hlavně když pod kapotou burácí některá z variant osmiválce. V nejsilnější verzi Turbo S se s ním 2,3 tuny vážící monstrum dokáže katapultovat na stovku za 4,8 sekundy a rozjet se až na 280 km/h, špatné jméno značce tedy určitě nedělalo. A na rozdíl od mnoha jiných SUV se cayenne neztratí ani v terénu, nabízí totiž i uzávěrky diferenciálu a spolu s pneumatickým podvozkem dostatečnou světlou výšku pro zdolávání nástrah mimo asfalt.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!