Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Interiér nazaměnitelného retrostylu sice není vzorem ergonomie, ale rychle mu odpustíte. Proti předchůdci užší středový tunel nechává víc volnosti kolenům.
Na snímku vzácnější centrální přístroj s displejem navigace, standardní analogový „budík“ se sem hodil snad i víc.
Široký rozchod, kola v rozích a vzadu víceprvkové zavěšení – na okreskách Mini exceluje, ve městě mu ale schází lepší rejd. Specifi kem je i nespočet edičních modelů, na snímku Cooper „Green Park“.
Dynamický Cooper S (či ještě ostřejší JCW) tu už neměl kompresorový 1.6 Tritec, ale turbomotor 1.6 THP z kooperace BMW/PSA. Tuto starší verzi N14 prozrazují obnažené „husí krky“ k zapalovacím cívkám, u novějších N18 jsou schované pod krytem.
24 Fotogalerie

Ojeté New Mini II (2006-2015): Týrané zvířátko

Marek Oborník

Do Mini je snadné se zbláznit. Vypadá úžasně roztomile a jezdí jako motokára. Bohužel nejatraktivnější výkonné verze bývaly oblíbenou hračkou zlaté mládeže a podle toho vypadá i jejich obvyklý nálezový stav.

Novodobé Mini oslaví příští rok dvacetiny. Dodnes se od pohledu moc nezměnilo, přitom už existuje ve třetí generaci. Tady bude řeč výhradně o druhé, která se v případě hatchbacku s kódem R56 vyráběla od podzimu 2006 do jara 2014. Podvozkově ještě vychází ze surovějšího, prvního provedení, už má však mírně větší karoserii a nově řešenou kapotu, která se nezvedá společně se světlomety. Původní brazilské benziňáky Tritec s geny Chrysleru ani diesel 1.4D-4D od Toyoty už u něj také nenajdete.

V druhé generaci mají benzinové jednotky sice stále původní objem 1,4 či 1,6 litru, ale již pocházejí z kooperace BMW-PSA. Jde o kontroverznější motory Prince, které pod označením 1.4 VTi, 1.6 VTi či 1.6 THP známe z peugeotů či citroënů.

Diesel je už také francouzský (1.6 HDi od PSA), od roku 2011 pak německý (BMW N47). K druhé generaci se váže i dosud nejširší spektrum přímo odvozených variant: kombi Clubman R55 (2007-2014), Cabrio R57 (2008- 2015), Coupé R58 a Roadster R59 (obě shodně 2011-2015), na poslední trojici však u nás skoro nenarazíte.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!