Ojeté BMW řady 5 (F10/F11/F07): Tentokrát se to povedlo
Poté, co se nedávno uvedlo nové BMW řady 5 G60, postoupila recenzovaná pětka šesté generace do seniorského věku. V očích nezávislých specialistů na bavoráky představuje tu lepší pětku. Navíc poprvé nabídla třetí karosářskou variantu, pětidveřový liftback Gran Turismo.
Pětka je pro BMW historicky možná nejdůležitější modelovou řadou. V porovnání s novátorskou předchozí E60/E61 jako by Bavorští v některých konstrukčních řešeních zvolili spíše než inovace osvědčenou cestu. Patří sem například karoserie. Předchozí E60 dodnes udivuje, v jaké míře dokázali tvůrci zkombinovat různé ocelové plechy hned s třemi hliníkovými slitinami. U recenzované řady našel hliník uplatnění také, ovšem v míře mnohem menší, nebo spíš nezbytné. Dle interních materiálů BMW tak karoserie sedanu využívá hliníkových slitin pouze v jednotkách procent. Z nosných komponentů jsou z nich pouze zčásti přední podběhy. A dále kapota motoru a boční dveře. Kupodivu víko zavazadelníku sedanu je ocelové. Podíl ocelí tvářených zatepla – čili těch nejpevnějších – činil 12 procent, což na první pohled také není mnoho. Přesto BMW udává, že tuhost skeletu F10 je v porovnání s tím v E60 o značných 55 procent vyšší. Zda se jedná o torzní, nebo ohybovou, BMW nespecifikuje.
Poprvé jinak
BMW si vždy potrpělo na podvozky, které bavorákům zajišťují vyhlášené jízdní vlastnosti, a tedy jsou důležitou součástí oné proklamované radosti z jízdy. Šesté vydání pětky proti předchůdci povyrostlo, což je zřejmé hlavně na rozvoru prodlouženém z 2888 na 2968 mm. Kupodivu délka se zvětšila jen o 44 na 4899 mm. Navenek ovšem působí recenzovaná řada mohutněji, takřka jako větší řada 7.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!