Ojeté BMW řady 3 (E30): Hranám zvoní hrana
V letech 1982 až 1994 vzniklo dle údajů německé Wikipedie přibližně 2,34 milionu exemplářů BMW řady 3 druhé generace, kterou ale všichni znají spíše pod interním označením E30. I přes značné množství vyrobených kusů se dodnes dochovaly jen vyšší desítky tisíc, možná nižší stovky tisíc aut.
Vozy BMW se vždy vyznačovaly jistou dávkou zdravé agresivity. Bez ní jako by bavorák nebyl bavorákem. Tohle ale začalo polevovat v devadesátých letech, kdy se vozy BMW výrazně zakulatily, zmizela negativně skloněná čelní stěna stejně jako zdvojené kruhové světlomety. Někdejší nezaměnitelné, avšak ne vždy aerodynamicky nejčistší tvary vystřídala snaha o zlepšení účinnosti s cílem snížit spotřebu paliva. Asi nejlepším důkazem byl přechod z recenzované druhé generace řady 3 (E30) na třetí (E36) v roce 1990.
Popisovaná trojka přesně zapadá do původního schématu a v podstatě dále rozvíjela koncept předchozí první trojky E21 stejně jako ještě starší řady 02. I přes podobný vzhled ale přinesla zcela zásadní změny. Nejen v masivnějším nasazení elektroniky, ale také v mnohem bohatším počtu karosářských verzí a také v nabídce pohonných jednotek. Ale popořádku.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!