Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Guma u sloupku B se má tendenci odchlípnout. Pokud pak dojde k jejímu zmuchlání při zavírání, otlačí se protější těsnění a bude zde do kabiny pronikat větší hluk.
Centrální bateriový box obsahuje vždy osm bateriových modulů (zde jeden vymontovaný), monitorovací elektroniku (BMS) a rozvod chlazení. Prostor okolo modulů slouží pro minimalizaci jejich poškození při havárii. Před demontáží bateriového boxu je nejdříve potřeba odčerpat chladicí médium.
Po odšroubování podlahy zadního kufru lze získat přístup ke spalovacímu motoru (vpravo) i elektromotoru s výkonovou elektronikou (vlevo)
Baterie je umístěna pod kabinou mezi nápravami a její ochranný obal zvyšuje odolnost auta při bočních nárazech
35 Fotogalerie

Ojeté BMW i3: Karbonová konstrukce umí pozlobit, baterky vyměníte za silnější

Pod kabát futuristického městského vozítka pro rodiny s progresivně ekologickým smýšlením dokázali inženýři z BMW schovat mnohem více radosti z řízení, než by se mohlo na první pohled zdát.

BMW i3 se prodává od roku 2013 a s jediným mírným faceliftem přežívá dodnes. Ač jeho prodeje s přibývající konkurencí na poli elektromobilů od loňského roku klesají, pořád si je můžete koupit úplně nové. Díky postupným vylepšením technologie baterií má ovšem dnes zakoupené i3 ve srovnání s prvními prodanými více než dvojnásobný dojezd na jedno nabití. Od začátku produkce se auta celosvětově prodalo přes 210.000 kusů.

Staré, ale moderní

Malé městské auto s cenou přes milion za velmi skromnou základní konfiguraci nového kusu sice není ideálním kandidátem pro masové rozšíření v českých podmínkách, ale na trhu elektrických ojetin je i3 oblíbeným cílem. Má to hned několik důvodů. Zaprvé jde o nižší cenu speciálně u kusů přivezených ze zahraničí a původními majiteli zakoupených s finanční podporou státu. To bych však samo o sobě nestačilo – jsou tu i levnější ojeté elektromobily s podobným dojezdem. Druhým důvodem je, že i3 bylo na svou dobu opravdu povedený elektromobil.

V základu dostal slušný výkon (krátkodobě až 125 kW), aktivní chlazení baterie pro její vyšší životnost a volitelně spalovací motor sloužící k prodloužení dojezdu. Volitelná výbava pak zahrnovala většinu moderních technologií, komfortních funkcí a jízdních asistentů, které se u auta nad milion očekávaly. Dnes už to nezní tak zajímavě, ale konkurence mezi elektromobily v roce 2013 vypadala úplně jinak.

Video placeholder
Test BMW i3 elektromobil auto.cz • auto.cz

Na úzkých gumách

Při prvním setkání zarazí, jak úzké gumy standardní i3 používá. Základní konfigurace mají rozměr 155/70 R19. Jakkoli si někteří dělají legraci, že pneumatiky na BMW i3 vám přezují i v cykloservisu, speciální rozměr, který se nedělá na žádné jiné auto na trhu, znamená naopak spíše problémy. Dlouhou dobu byly náhradní gumy výrazně dražší. Dnes již stojí jedna 2500-3500 Kč. Verze REX s přídavným spalovacím motorem mají rozměr předních kol stejný, ale vzadu mají širší 175/60 R19. Pokud původní majitel připlatil za 20“ disky, mají bez ohledu na přítomnost spalovacího motoru rozměry 155/60 R20 vpředu a 175/55 R20 vzadu. Trochu větší zmatek do toho zanáší sportovnější verze i3s, která má rozměr 175/55 R20 vpředu, a vzadu jsou ještě širší 195/50 R20. Kola velikosti 20“ rozhodně tomuto autu sluší, ale zimní gumy jdou sehnat pouze pro bezpříplatková 19“.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!