Ojeté BMW i3: Karbonová konstrukce umí pozlobit, baterky vyměníte za silnější
Pod kabát futuristického městského vozítka pro rodiny s progresivně ekologickým smýšlením dokázali inženýři z BMW schovat mnohem více radosti z řízení, než by se mohlo na první pohled zdát.
BMW i3 se prodává od roku 2013 a s jediným mírným faceliftem přežívá dodnes. Ač jeho prodeje s přibývající konkurencí na poli elektromobilů od loňského roku klesají, pořád si je můžete koupit úplně nové. Díky postupným vylepšením technologie baterií má ovšem dnes zakoupené i3 ve srovnání s prvními prodanými více než dvojnásobný dojezd na jedno nabití. Od začátku produkce se auta celosvětově prodalo přes 210.000 kusů.
Staré, ale moderní
Malé městské auto s cenou přes milion za velmi skromnou základní konfiguraci nového kusu sice není ideálním kandidátem pro masové rozšíření v českých podmínkách, ale na trhu elektrických ojetin je i3 oblíbeným cílem. Má to hned několik důvodů. Zaprvé jde o nižší cenu speciálně u kusů přivezených ze zahraničí a původními majiteli zakoupených s finanční podporou státu. To bych však samo o sobě nestačilo – jsou tu i levnější ojeté elektromobily s podobným dojezdem. Druhým důvodem je, že i3 bylo na svou dobu opravdu povedený elektromobil.
V základu dostal slušný výkon (krátkodobě až 125 kW), aktivní chlazení baterie pro její vyšší životnost a volitelně spalovací motor sloužící k prodloužení dojezdu. Volitelná výbava pak zahrnovala většinu moderních technologií, komfortních funkcí a jízdních asistentů, které se u auta nad milion očekávaly. Dnes už to nezní tak zajímavě, ale konkurence mezi elektromobily v roce 2013 vypadala úplně jinak.

Na úzkých gumách
Při prvním setkání zarazí, jak úzké gumy standardní i3 používá. Základní konfigurace mají rozměr 155/70 R19. Jakkoli si někteří dělají legraci, že pneumatiky na BMW i3 vám přezují i v cykloservisu, speciální rozměr, který se nedělá na žádné jiné auto na trhu, znamená naopak spíše problémy. Dlouhou dobu byly náhradní gumy výrazně dražší. Dnes již stojí jedna 2500-3500 Kč. Verze REX s přídavným spalovacím motorem mají rozměr předních kol stejný, ale vzadu mají širší 175/60 R19. Pokud původní majitel připlatil za 20“ disky, mají bez ohledu na přítomnost spalovacího motoru rozměry 155/60 R20 vpředu a 175/55 R20 vzadu. Trochu větší zmatek do toho zanáší sportovnější verze i3s, která má rozměr 175/55 R20 vpředu, a vzadu jsou ještě širší 195/50 R20. Kola velikosti 20“ rozhodně tomuto autu sluší, ale zimní gumy jdou sehnat pouze pro bezpříplatková 19“.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!