Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Sice ještě existovala i kombinace s ručičkovými budíky, ale naprostá většina vozů má digitální virtual cockpit. A6 už má vždy automat. Páka voliče režimů má geniální tvar, sloužící i jako podpěra ruky, když ťukáte do displeje. Látková sedadla a základní volant bez pádel řazení prozrazují verzi z cenového suterénu.
Vysoce lesklé plochy působí noblesně, ale řve na nich každé snítko prachu i otisk prstu. Navigace, konektivita i on-line funkce se liší podle konkrétních příplatků, nad vším ale visí riziko, že systém sem tam zamrzne v načítání a pak už jen hodiny sledujete vrtící se kolečko. Většinou pomůže aktualizace, ale pár jednotek MMI už se také měnilo.
U velkých motorů je skvělý nápad 48V síť, ale ne v současné podobě, kde si vůz musí ještě separátně udržovat páteřní 12V okruh, napájející ještě i konvenční startér. Mimochodem: 48V baterie – 44 500 Kč, 48V startér-generátor – 35 500 Kč, měnič napětí – 23 600 Kč.
U malých 12V startér-generátorů čtyřválců může někdy rachotit tato kladka. Větší systémy MHEV 48V v šestiválcích jsou výrazně problémovější po elektrické stránce a bývají častou příčinou znehybnění auta.
27 Fotogalerie

Ojeté Audi A6 „C8“ (typ 4A): Když se kvůli technologiím občas zapomene na kvalitu

Marek Oborník

Současná generace Audi A6 je zatím drahá ojetina, ale hodně prozrazuje o současných trendech. Uvnitř samý displej, na čumáku technika za půl milionu a pod kapotou přinejmenším mikrohybrid. Škoda že technologické dostihy berou výrobci tolik pozornosti, že už trochu zapomíná na tu špičkovou kvalitu.

Jestliže jsme u Audi A4 „B9“ coby nejmenšího modelu na platformě MLB Evo s nadsázkou řekli, že má koncepčně blíž k ředitelskému A8 než k passatu či superbu, pak to v případě současného A6 generace „C8“ (oficiálně 4A) platí bez nadsázky. Samozřejmě motorizace začínají o patro níž – na dvoulitrech, kombinovatelných s předokolkami či úspornější verzí čtyřkolky. To je ta, která připojuje zadní nápravu až v případě potřeby a obchodně se nazývá Quattro Ultra. Klasické permanentní quattro tu najdete až u šesti válcových dieselů s výjimkou verze 45 TDI (180 kW) – pro ucelenější přehled hned zkraje odkážeme na tabulku Technika ve zkratce.

Z hlediska jízdního komfortu a volitelné výbavy jde skutečně o A6 mluvit jako o zmenšeném A8. I ten interiér si skoro spletete. Páku manuální převodovky v něm nenajdete nikdy a i topení se už ovládá noblesním skleněným tabletem, který pod prstem „klikne“ jako tlačítko – říká se tomu haptická vazba. Zaťukat do nohy umí i plynový pedál, pokud kamery nasnímají začátek obce či rychlostní omezení a vy jedete rychleji. Zkrátka tváří se to jako propracované moderní auto adekvátní své ceně.

Video placeholder
Test Audi A6 Avant • auto.cz

Ono to vrže!

Bohužel z té palubky, co vypadá jako z kosmické lodi, lezou po třech letech pazvuky jako z tavrie. Zvlášť když se interiér trochu prohřeje. Většinu toho skřípajícího zla má na svědomí horní obložení středového panelu, které servisy podlepují plstěnou páskou jako na běžícím páse. Povrzávat ale časem umí kdeco, třeba i ozdobné rámečky virtual cockpitu. Kusy prodané jako nové u nás už bývají z toho nejhoršího zpravidla vyléčené. Pro českého zákazníka je Audi především prostředek sebeprezentace – proto velké motory, velké výbavy, připlacené dlouhé záruky a pazvuky okamžitě reklamovat a řešit. Naopak v Německu, kde A6 s naftovými dvoulitry běžně otročí jako firemní „oktávka“, to neřeší téměř nikdo. A většina aktuálně nabízených ojetin má původ právě v německém fleetu.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!