Ojetá Škoda Superb III: Luxus bez rizika?
Před měsícem skončila výroba třetí generace Škody Superb a na silnicích začínáte vídat tu čtvrtou. O ní si může člověk s běžnými příjmy nechat zdát, zato trojka už spadla i na 200.000 Kč. Jaká jsou rizika a následné investice?
Mezi všemi blbostmi, které kupující ojetiny může udělat, je superb ještě docela rozumná volba. Tak bychom zhruba shrnuli pověst, kterou už v českých luzích a hájích má. Rozměrově nakukuje do vyšší střední třídy (Audi A6, Mercedes-Benz třídy E), technicky však patří mezi jednodušší auta třídy střední (VW Passat). Když srovnáte obyčejnou přední nápravu s tlumičovou vzpěrou a plechovými rameny s tou lichoběžníkovou z Audi A6, je vám asi jasné, kde by měly být nižší udržovací náklady. Ani motory nikdy nejsou přespříliš složité, neboť jde vždy o čtyřválce s jedním turbodmychadlem, nadto celkově spíš povedené. Přesto když superb koupíte špatně nebo jenom máte trochu smůlu, mohou vás následné investice zruinovat.
Nejdřív vrže, pak už ničí
Notoricky známým problémem je už vrzání přední nápravy. Každá autodílna ví, že v tu chvíli je potřeba vyměnit čtyři silentbloky předních ramen za necelé dva tisíce plus práce. Překvapení, že ta práce nejsou třeba dva tisíce korun, ale i sedm tisícovek, neboť s každým seřízením geometrie bývá nutné znovu zaměřit radar i kameru, už máme v této rubrice společně také za sebou. Justážními deskami a potřebnými daty se vybavují i nezávislé servisy, proces zaměření radaru a kamery jde pustit i z diagnostik třetích stran, třeba Bosch ESI Tronic. Horší je, že někdy ani po výměně silentbloků nevycházejí správné odklony, které přitom na jednoduchém typu přední nápravy není jak seřídit.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!