Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Virtuální kokpit, tedy displej místo klasických ukazatelů, byl do roku 2022 za příplatek, od faceliftu se už stal standardem.
Palubní deska je konzervativní, kvalitní a ergonomicky vzorná.
Motor 1.0 TSI
Motor 1.5 TSI
95 Fotogalerie

Ojetá Škoda Karoq: Bezproblémový potomek yetiho

Martin Vaculík

Škoda Karoq se narodila do mimořádně těžké doby. Hned v druhém roce života musela komplet nově homologovat emise, pak přišly výrobní výpadky vinou covidu i čipové krize. A místo nástupce dostaneme elektromobil. Z obyčejného auta je náhle vzácnost, o kterou má cenu se dobře starat.

Karoq se v roce 2017 stal nástupcem modelu Yeti. Proti němu citelně ubral z výstředností, více se však zaměřil na kvalitu, protikorozní odolnost a spolehlivost.

Bezproblémový

Typický majitel základního modelu Yeti 1.2 TSI (77 kW) z let 2009 až 2015 (pozdější modely dostaly novou generaci motoru) má dnes za sebou výměnu rozvodového řetězu (často i dvakrát), boj se zarezlými excentry nastavení odklonu příčných ramen zadní nápravy a po všech investicích často i zjištění, že auto rezaví a žádný krasavec už z něj nebude. Výrobce nepodcenil protikorozní ochranu ani kvalitu plechů, na vině byl sám efektní tvar karoserie s kolmými boky a vystouplými koly, která ostřelovala dveře kamením. Kdo kolem auta nechodí s lupou, všimne si až větších pupenů, trvale řešitelných už jen výměnou dveří. Hezký a dobře jezdící yeti tak ve výsledku často docela zklamal ty, kdo si jej před chalupou v Českém ráji zaparkovali jako jistotu na důchod.

Naopak typický majitel základní Škody Karoq 1.0 TSI (85 kW) zatím nezažil nic než bezproblémový provoz. Že tříválec z řady VW EA 211 je jedním z nejspolehlivějších současných automobilových motorů, to už jsme napsali vícekrát. V případě modelu Karoq je navíc spojen s převody podstatně kratšími než v tehdejších rapidech a fabiích, o kousek zkrácenými i proti octavii. Spojka je zde vždy s dvouhmotovým setrvačníkem, takže rozjezdy jsou snadné i pro ty, kterým už stářím uvadá cit v nohou. Díky těsnému odstupňování je naprosto nečekaná i základní dynamika – když jsme hned v roce 2017 srovnávali tuto verzi se silnějším čtyřválcem 1.5 TSI, byli jsme překvapeni, jak malé jsou rozdíly.

Video placeholder
Video: Škoda Karoq jen jako mamataxi? Kdepak, i tohle jsme si na prvních jízdách mohli dovolit • Auto.cz

Verze s pohonem jen předních kol (tedy všechna 1.0 TSI, 1.6 TDI a naprostá většina 1.5 TSI) mají vzadu obyčejnou, vlečenou nápravu, která nemůže mít žádný problém. Ano, jízdní vlastnosti aut s ní jsou takový průměr, co neurazí, ani nenadchne, ale robustní řešení to rozhodně je.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!