Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
V bronzové metalíze Imperial vyniknou masité proporce, rozhodně byste sorentu tipovali víc než 4,8 m. Světlá výška 185 mm je fajn, ale do terénu tohle auto raději netahejte.
Interiér kvalitativně hodně pokročil, ale samoúčelně bachratý středový panel utiskuje koleno vyššího řidiče. Velká a dobře rozmístěná tlačítka usnadňují adaptaci nováčků, infotainment má podle verze 7“, nebo 8“ displej.
Rozdíl mezi starším, šestistupňovým a novějším, osmistupňovým automatem poznáte hlavně na dálnici, kde při 130 km/h klesly otáčky motoru 2.2 CRDi z dřívějších 2300 na 2000 min-1. Na spotřebě to ale nepoznáte, méně roztočený motor ji dorovnává vyšší zátěží.
Životnosti pohonu 4x4 hodně prospěje, když budete zamykání mezinápravové spojky tlačítkem Lock používat jen při průjezdu bahnem, sněhem či pískem. A hlídejte si rovněž rovnoměrnou výšku vzorku pneumatik u obou náprav, i malé rozdíly v obvodu kol se ve výsledku podepisují na stržení tisícihranu v přední rozvodovce.
31 Fotogalerie

Ojetá Kia Sorento III (typ UM): Motor je zdravý!

Marek Oborník

Kiu Sorento byste měli chtít hlavně kvůli prostornosti a pohodlí, čtyřkolku moc zdatnou nemá. Dlouhá záruka, spolehlivý diesel a možnost sedmimístného provedení ale přijdou vhod i na asfaltu.

Model Sorento se na trhu dobře etabloval, byť už dost odbočil z původního směru. První generace (typ JC, 2002-2009) totiž byla skutečným offroadem s rámovou konstrukcí, tuhou zadní nápravou a redukční převodovkou. Její nejběžnější motor 2.5 CRDi byl sice rumpál s choulostivým klikovým ústrojím i vstřikováním, model však vynikal výborným poměrem ceny a pracovitosti (vlek až 3,5 tuny).

Druhá generace sorenta (typ XM, 2009–2014) již byla po vzoru sesterského Hyundaie Santa Fe konvenčně řešeným SUV se samonosnou karoserií a technikou bližší osobním vozům. Už za ni nešlo napřáhnout víc než 2,5 t, zato pokročila v komfortu, přinesla možnost třetí řady sedadel a díky novým dieselům z rodiny Hyundai/Kia „R“ i víc spolehlivosti.

Povědomý pajšl

Tahle, třetí generace (typ UM, v prodeji 2015-2020) se od předcházející, druhé „fundamentálně“ neliší. Jen to kombinuje s větší platformou a baculatější, téměř americky střiženou karoserií. Naftové čtyřválce, šestistupňové převodovky i řešení pohonu všech kol pomocí elektrohydraulicky ovládané mezinápravové spojky Dynamax (od společnosti Magna Powertrain) byly v zásadě převzaty z předchůdce. Ve výbavě vrcholných verzí se objevilo pár novinek (360° kamerový systém, poloautomatické parkování, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat), nicméně třeba plné světlomety LED či osmistupňový automat přibyly až po faceliftu pro modelový rok 2018. Takto mladé kusy ale ještě v bazarech neseženete pod 700.000 Kč.

Ceny staršího, předfaceliftového provedení startují od 400.000 Kč, přičemž mezi nejlevnějšími vozy se občas mihnou i užrané benzinové šestiválce, individuálně dovezené z USA.

Video placeholder
Kia Sorento 2.2 CRDi A/T • auto.cz

Pro Evropu byly oficiálně určeny jen čtyřválce, přičemž u nás se téměř výhradně setkáte jen s větším dieselem 2.2 CRDi (147 kW). Podobně jako u příbuzného Hyundaie Santa Fe byl k dispozici v kompletní čtyřkombinaci – tedy jak s manuálem či automatem, tak s předním pohonem i čtyřkolkou. V českém ceníku se předokolka objevila až časem. Dovozce hned zkraje dobře odhadl, že většina zákazníků stejně sáhne po nejdražší kombinaci AWD + automat.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!