
Odvážlivec koupil levné BMW M5 s nájezdem přes 650 tisíc km. A překvapivě to není "vražda"
Narazit na funkční osobní auto, které najezdilo více než 600 tisíc kilometrů je poměrně vzácné. Když má ale takový nájezd BMW M5, to už je vyloženě unikát.
Tento zástupce generace E39 dokonce zvládl ještě víc, konkrétně 658.000 kilometrů. A i tak se našel odvážlivec, který si ho koupil.
Nadšenec se jmenuje Alex, bydlí v americkém Chicagu a za auto zaplatil v přepočtu asi 180 tisíc korun. Vzhledem k nájezdu Alex samozřejmě očekával, že ho na bavorském sportovním sedanu čeká spousta práce.
Drobné problémy odhalila už zkušební jízda, k níž si Alex přizval zkušeného mechanika s diagnostikou. Ve voze se rozsvítila kontrolka brzdových světel, výstraha nefunkčního airbagu a došlo také na upozornění na kontrolu motoru.
Diagnostika pak odhalila řadu chyb v řídících jednotkách, ale podle mechanika nešlo o vážné závady, které by měly způsobit, že BMW někde zůstane stát.
Alex tedy auto koupil a vyrazil v něm na dlouhou cestu z Atlanty domů do Chicaga. A podle svých slov si ji dokonale užil.
Teď už nadšenec M5 vlastní dva týdny a zjistil, že po technické stránce je na tom sedan velmi dobře. Na podvozku nic nebouchá, řízení je bez vůlí a z vozu neunikají žádné kapaliny.
Také pětilitrový osmiválec (měl by mít 400 koní) funguje, jak má. V tomto případě ale hraje drobnou roli i fakt, že není původní. K výměně došlo v roce 2003 - nový motor od té doby natočil 513 tisíc kilometrů...
Ale objevily se samozřejmě i problémy. Největším je asi samosvorný diferenciál, který vydává nepříjemné zvuky a bude jej třeba vyměnit. Pak se také musí vyřešit kontrolka motoru a zmíněné chyby v elektronice.
Majitel také přišel na to, že vůz má nový interiér. Jeho barevná kombinace totiž neodpovídá té, kterou by měl mít podle kódu VIN. Nepůvodní jsou také osmnáctipalcová kola a nastavitelné tlumiče.
Jinak je ale Alex spokojený. A co vy? Čekali byste, že E39 M5 může takhle fungovat po 658.000 km?