Nový Volkswagen Transporter a Caravelle jsou konečně tady. Nabídka pohonů je široká
Překapotovaný Ford Transit se ukázal v celé své kráse zatím na prvních fotografiích a se základní strukturou výbav. Ve standardu jsou dva displeje na palubní desce i startování tlačítkem, k mání budou vznětové motory, plug-in hybrid i elektrická zadokolka.
Gros užitkových volkswagenů, modely Transporter a Caravelle, se ve verzi T6 prodávají s modernizací už od roku 2015, a samotná T6 je navíc de facto důkladným faceliftem verze T5, která přišla na svět koncem roku 2002. Už řadu měsíců však svět očekává novou generaci – a ta se právě začíná odhalovat prvními fotografiemi.
Již delší dobu víme, že sedmá generace transporteru bude technicky shodná s Fordem Transit, dosud ale byly k dispozici pouze fotky maskovaných prototypů. Na těch už byla technika jasně poznat zejména tvary oken, resp. prolisů na bocích skříňových verzí. Nově zveřejněné obrázky jsou toho odrazem – pokud byste zakryli příď a záď, mysleli byste si, že se díváte na transit.
Zejména příď transporteru a caravelle je, jak se nyní ukazuje, vizuálně příbuzná s modelem Multivan, který divize Volkswagen Užitkové vozy od „téček“ před několika lety oddělila a jeho novou generaci postavila na platformě MQB. „Úsměv“ přední masky a také tvary nárazníku však odkazují na elektrický ID. Buzz.
Fotografií se Volkswagen zatím nepředal, uvádí však, že transporter bude k mání jako dodávka s jednou či v provedení Plus se dvěma řadami sedadel, jako osobní verze Kombi s prosklenou zádí – zde stojí za zmínku, že druhá řada sedadel je tvořena třemi individuálními sedačkami, není tu už na levé straně dvoumístná lavice – nebo ve verzi platformy připravené pro nástavbu či valník se čtyřdveřovou kabinou. K mání budou dvě výšky střechy a dva rozvory náprav.
Komfortnější verze Caravelle má devět sedaček a vznikla pro komerční přepravu osob, stejně jako dosud, a také bude v prodeji s krátkým či dlouhým rozvorem. Všechna provedení samozřejmě přijdou v několika stupních výbav s vrcholem nesoucím známé jméno PanAmericana.

Detaily výbav zatím na světě nejsou, známe už však výkony motorizací. Vznětové motory nabídnou 81, 110 nebo 125 kW, plug-in hybridní provedení eHybrid dává 171 kW kombinovaného výkonu. Tyto verze jsou v Německu už nyní dostupné v předprodeji, uvádí tisková zpráva. Tamní konfigurátor uvádí základní cenu skříňového transporteru 43.768 eur (1,114 milionu korun), osobní Transporter Kombi stojí od 48.391 eur (1,232 milionu korun). U caravelle zatím cena uvedena není.
Elektromobil přijde později ve verzích o výkonu 100, 160 nebo 210 kW; jeho baterie bude mít využitelnou kapacitu 64 kWh. Jako jediný bude mít pohon výhradně zadní nápravy. Dostupný bude také pohon všech kol, a to pro dvě výkonnější vznětové verze. 110kW TDI bude na přání možno mít s osmistupňovou automatickou převodovkou, pro 125kW verzi bude jediná možná, stejně jako pro plug-in hybrid.
Nový Volkswagen Transporter - známé rozměry | ||
Skříňový vůz s jednou řadou sedadel | Rozdíl oproti T6.1 | |
Délka - standardní verze | 5.050 mm | + 146 mm |
Délka - prodloužená verze | 5.450 mm | + 146 mm |
Rozvor - standardní verze | 3.100 mm | + 97 mm |
Rozvor - prodloužená verze | 3.400 mm | +- 0 mm |
Šířka bez zrcátek | 2.032 mm | + 128 mm |
Šířka nákl. prostoru mezi podběhy | 1.392 mm | + 148 mm |
Délka nákl. prostoru - stand. | 2.602 mm | + 61 mm |
Délka nákl. prostoru - prodl. | 3.002 mm | + 27 mm |
Výška standardní střechy | > 2.000 mm | - |
Interiér nabídne ve standardu řadu 12V zásuvek, stejně jako zdířky USB-A a USB-C; caravelle je má i v zadním prostoru pro cestující. Za příplatek budou k mání 230V zásuvky, které nabídnou celkový výkon až 2,3 kW pro pohon různého ručního nářadí. Verze Transporter a Caravelle se budou dále lišit např. potahy sedaček, audiosystémem nebo přítomností hlavových a bočních airbagů v druhé a třetí řadě sedadel. Pokud zákazník zvolí doprava dopředu samostatné sedadlo spolujezdce místo dvoumístné lavice, bude mít nastavitelnou bederní opěrku, nastavitelnou výšku i individuální loketní opěrky.
Obě varianty budou mít už v základní výbavě LEDková světla na obou koncích auta, elektrickou parkovací brzdu, startování tlačítkem, dešťový senzor, sledování jízdních pruhů, čtení dopravních značek – z nařízení EU včetně akustického upozornění na překročení rychlosti – nebo samočinné nouzové brzdění. Také tu bude 12“ displej coby přístrojový štít a 13“ centrální displej infotainmentu. Samozřejmostí je podpora DAB+ či zrcadlení smartphonu.
V nejvyšší výbavě Style dostane model Caravelle světlomety s technologií LED Matrix včetně funkce přisvěcování do zatáček a světel do špatného počasí, zatmavená zadní okna a 17“ litá kola. Dále tu bude kompletně bezklíčový přístup, elektricky sklopná zrcátka, koženkové sedačky, multifunkční kožený volant, velká středová konzole s držáky nápojů, stínítka pro druhou řadu sedadel či třízónová klimatizace s dodatečným ovládacím panelem vzadu. K mání za příplatek bude audiosystém Harman Kardon se subwooferem či prosklená střecha.
Provedení PanAmericana je stylizované offroadově svými plastovými panely podél boků auta, odlišnými 19“ koly, čalouněním sedaček s kontrastním prošíváním, osvětlením schůdků pro nástup či lesklými černými panely v interiéru. Také dostane ochrannou fólii na dolní část zadních vrat či výklopného čela.
Český ceník ani dostupnost jednotlivých verzí zatím nejsou na světě, očekáváme však brzkou dostupnost.