Nový Volkswagen Tera je zde! Další levné a atraktivní SUV, které se k nám nedostane
Malé SUV Tera je určeno výhradně po brazilský a argentinský trh. Cena bude v přepočtu začínat okolo 400 tisíc korun.
Vyrobit levné auto v Evropě je stále těžší. Cena práce je zde jedna z nejdražších na světě, k tomu připočítejme i velmi vysoké bezpečnostní nároky na automobily. Naproti tomu na méně rozvinutých trzích jsou takové vozy naprosto běžné. Tamní kupní síla je totiž zkrátka nesrovnatelně nižší, proto musejí být nižší i ceny zboží jako takového.
Jedním z nejčerstvějších přírůstků segmentu dostupných vozů je Volkswagen Tera, 4057 milimetrů dlouhé SUV pro Brazílii a Argentinu. Novinka s rozvorem 2566 mm stojí na platformě MQB A0 pro malé vozy (používají ji třeba také Škody Fabia a Kamiq) míří do segmentu aut s vyšší světlostí a s cenovým rozpětím 100 až 140 tisíc brazilský realů (407 až 570 tisíc korun). Jedněmi z hlavních konkurentů budou například Fiat Pulse a Nissan Kicks.
Volkswagen Tera sice využívá stejnou platformu jako model Nivus (u nás známý jako Volkswagen Taigo), v hierarchii ovšem bude stát o něco níže. Design vychází z aktuálních stylistického jazyka německé značky, ve srovnání s evropskými modely jsou ovšem kontury o něco hranatější, což dojmu z exteriéru dost pomáhá.

Již ve standardu by měly všechny světlomety spoléhat na diody. Nechybějí ani sedmnáctipalcová kola a další prvky výbavy. Uvnitř najdeme spíše klasičtější tvary. Klimatizace se ovládá dotykovými ploškami v dolní části středového panelu a nikoliv na centrálním displeji, jak to známe z nových volkswagenů v Evropě.