Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Tera
Volkswagen Tera
Volkswagen Tera
Volkswagen Tera
51 Fotogalerie

Nový Volkswagen Tera je zde! Další levné a atraktivní SUV, které se k nám nedostane

Ondřej Šámal

Malé SUV Tera je určeno výhradně po brazilský a argentinský trh. Cena bude v přepočtu začínat okolo 400 tisíc korun.

Vyrobit levné auto v Evropě je stále těžší. Cena práce je zde jedna z nejdražších na světě, k tomu připočítejme i velmi vysoké bezpečnostní nároky na automobily. Naproti tomu na méně rozvinutých trzích jsou takové vozy naprosto běžné. Tamní kupní síla je totiž zkrátka nesrovnatelně nižší, proto musejí být nižší i ceny zboží jako takového.

Jedním z nejčerstvějších přírůstků segmentu dostupných vozů je Volkswagen Tera, 4057 milimetrů dlouhé SUV pro Brazílii a Argentinu. Novinka s rozvorem 2566 mm stojí na platformě MQB A0 pro malé vozy (používají ji třeba také Škody Fabia a Kamiq) míří do segmentu aut s vyšší světlostí a s cenovým rozpětím 100 až 140 tisíc brazilský realů (407 až 570 tisíc korun). Jedněmi z hlavních konkurentů budou například Fiat Pulse a Nissan Kicks.

Volkswagen Tera sice využívá stejnou platformu jako model Nivus (u nás známý jako Volkswagen Taigo), v hierarchii ovšem bude stát o něco níže. Design vychází z aktuálních stylistického jazyka německé značky, ve srovnání s evropskými modely jsou ovšem kontury o něco hranatější, což dojmu z exteriéru dost pomáhá.

Video placeholder
Majitel není spokojen s komfortem Škody Kamiq. Toto zkuste, než ji ztrátově prodáte • Auto.cz

Již ve standardu by měly všechny světlomety spoléhat na diody. Nechybějí ani sedmnáctipalcová kola a další prvky výbavy. Uvnitř najdeme spíše klasičtější tvary. Klimatizace se ovládá dotykovými ploškami v dolní části středového panelu a nikoliv na centrálním displeji, jak to známe z nových volkswagenů v Evropě.