Nový Volkswagen Passat zná německé ceny. Zdražení se v Česku asi nevyhneme
Poslední passat se spalovacím motorem v Německu koupíte v přepočtu za 1,1 milionu. Základní cena dosluhujícího modelu ve stejně konfiguraci přitom v Česku začíná téměř o 100 tisíc níže.
Volkswagen Passat je v Evropě symbolem služebního auta. Nedávno představená, již sedmá generace (s facelifty B5.5 a B7 dokonce deváté vydání) je mimochodem tou poslední, která si ještě zachová spalovací motory. Její vývoj dostali na starost inženýři v Mladé Boleslavi, kteří zároveň s passatem pracovali na čtvrté Škodě Superb. Oba modely se přitom budou vyrábět ve fabrice koncernu Volkswagen v Bratislavě. Ceny nového superbu již známe, alespoň tedy vybraných specifikací. U Volkswagenu Passat, který nově přijíždí pouze jako kombi Variant, si zatím musíme počkat.
V sousedním Německu už ovšem ceník zveřejnili. Základní model se zážehovým čtyřválcem 1.5 eTSI se 110 kilowatty, mild-hybridní výpomocí a standardním sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG v linii Business začíná na 44.995 eur, tedy zhruba na 1.103.000 Kč. Aktuální provedení 1.5 TSI přitom v téže linii v Česku pořídíte od 1.005.900 Kč, standardní výbava se přitom samozřejmě liší, nemluvě o konstrukčním stáří odcházející varianty B8. Diesel 2.0 TDI/110 kW s převodovkou DSG stojí od 48.495 eur (asi 1.188.000 korun).

Vyšší stupeň Elegance k třízónové klimatizaci, předním sedadlům s masážní funkcí, parkovacím senzorům vpředu a vzadu a parkovacímu asistentu přidává ještě například matrixové přední světlomety IQ.Light, přední vyhřívaná sedadla s rozsáhlejším masážním programem, ambientní osvětlení interiéru a 17“ kola. Dostupný je zatím výhradně se zmíněným dvoulitrovým dieselem, jehož cena startuje na 52.450 eur, což je asi 1.285.000 Kč.
Sportovně laděná výbava R-Line má v základu vedle odlišných nárazníků třeba osmnáctipalcová kola Coventry, sportovní přední sedadla, přičemž ta mají stejně jako křesla u stupně Elegance ve srovnání se základem větší spektrum masážních programů. Proti zmíněnému Passatu Variant Elegance si v Německu a R-Line připlatíte jen 1020 eur (rovných 25 tisíc korun).