Nový Renault Master dostane verzi na vodík. Ujede 700 km a do prodeje zamíří příští rok
Paletu pohonných ústrojí se Renault chystá u své dodávky rozšířit o vodíkovou alternativu. Dosavadní pracovní schopnosti přitom modelu zůstanou.
Nejnovější generace Renaultu Master přijela nedávno na český trh v klasicky naftové i čistě elektrické verzi. Teď nám ovšem francouzská automobilka pro svou dodávku ukazuje ve fázi prototypu i další možnost pohonného ústrojí. Pod označením Master H2-Tech se na veletrhu užitkových vozidel IAA Transportation v Hannoveru představila specifikace využívající vodíkové palivové články. A k produkci už má velice blízko.

Master H2-Tech je vyvíjen v rámci společného podniku Hyvia mezi Renault Group a specialisty na vodíkovou mobilitu Plug. Nová generace ústrojí Dual Power používá 47kW palivový článek, elektromotor pohánějící přední kola a baterii o kapacitě 20 kWh. Systémový výkon Renault zatím neuvádí. Maximální dojezd zmiňuje předběžně na 700 km (WLTP), sériovou techniku nicméně homologace teprve čeká.
Pro různé požadavky dojezdu chce značka nabídnout dvě kapacity nádrží na vodík – 7,5 nebo 9 kg. Čas strávený natankováním se poté vyrovnává konvenční spalovací verzi, tedy okolo pěti minut.
Vodíkové ústrojí bude nabízeno pro všechny dosavadní karosářské verze včetně nejrůznějších nástaveb s kabinou, jelikož samotnou platformu automobilka vyvíjela od začátku s myšlenkou integrace alternativního pohonu. Stejně tak se nemění výchozí vlastnosti modelové řady po stránce objemu nákladového prostoru (až 22 m³) či maximální nosnosti (až 2 tuny).
Renault dodává, že sériový Master H2-Tech bude plně zařazen do nabídky užitkových vozidel značky a bude využívat síť specializovaných prodejců H2-Tech, kteří budou vyškoleni v oblasti vodíkových technologií pro prodej a poprodejní servis této nové verze. Výrobu a uvedení vodíkového Masteru na trh plánuje Renault ke konci roku 2025.