Nový Range Rover Sport je tu. Láká na komfort, vyspělý podvozek a bohatou nabídku motorů
Land Rover představil novou generaci modelu Range Rover Sport. Luxusní SUV přijíždí s modernizovaným designem, novým interiérem a rozmanitou paletou pohonných jednotek.
Nový Range Rover Sport samozřejmě rozvíjí aktuální designový směr rodiny Range Roverů, jasně tak navazuje na předchůdce i ostatní modely v nabídce. Na první pohled zaujme zejména úzkými světlomety vpředu i vzadu, výrazně skloněným čelním oknem či zapuštěnými skly a klikami.
Automobilka dále vyzdvihuje laserem svařovanou střechu, spoiler, prý nejdelší, jaký byl kdy u modelu Range Rover použit, a výbornou aerodynamiku, přičemž součinitel čelního odporu vzduchu činí pouze 0,29.
Povědomě vypadá také interiér, zvlášť provedení palubní desky, výrobce se ovšem snažil ještě výš pozvednout úroveň luxusu, komfortu a moderní výbavy. Nový Range Rover Sport tak může být vybaven předními sedadly s vyhříváním a ventilací, elektricky nastavitelnými ve 22 směrech, s pamětí, masážní funkcí a křídlovými opěrkami hlavy. Cestující na zadních sedadlech se mohou těšit na sezení s o 31 mm větším prostorem pro nohy a o 20 mm větším prostorem v oblasti kolen.
Zajímavě vypadá zmínka o nové generaci systému Cabin Air Purification Pro, který výrazně omezuje zápach, bakterie a alergeny, včetně viru SARS-CoV-2.
Z výbavy můžeme zmínit audiosystémy Meridian, přičemž Meridian Signature Sound System je prý nejpokročilejší a nejvýkonnější audiosystém, jaký kdy byl v Range Roveru Sport použit. Má 29 reproduktorů, nový subwoofer a zesilovač s výkonem až 1430 W. Čtyři reproduktory jsou umístěny v hlavových opěrkách čtyř hlavních sedadel. Nechybí systém aktivního potlačení hluku, který snižuje vliv hluku od silnice a pneumatik pronikajícího do interiéru. S tím ale souvisí také schopnost umělého zesílení zvuku motoru ve sportovním jízdním režimu.
Nový Range Rover Sport dostal infotainment Pivi Pro, vybavený plovoucím, zakřiveným, dotykovým displejem s úhlopříčkou 13,1 palce. Jeho prostřednictvím se ovládá vše od navigace přes média až po nastavení vozidla. Obrazovku doplňuje 13,7palcový digitální přístrojový panel. Systém lze ovládat také hlasem, a to prostřednictvím služby Amazon Alexa, součástí standardní výbavy jsou bezdrátová připojení k systémům Apple CarPlay a Android Auto.

Se sofistikovaným podvozkem
Vůz využívá platformu MLA-Flex, která poskytuje až o 35 % vyšší torzní tuhost, než měl předchozí Range Rover Sport. A nabízí sofistikovaný podvozek: výrobce vyzdvihuje nový systém Dynamic Response Pro, který pracuje ruku v ruce s nejnovější generací pneumatického odpružení (Dynamic Air Suspension) - to je standardní součástí výbavy. Dynamic Response Pro hlídá náklony karoserie prostřednictvím 48V systému, který je schopen napříč každou nápravou vyvinout točivý moment až 1400 Nm.
K dynamickým schopnostem auta má přispět rovněž systém Adaptive Dynamics 2, který nepřetržitě ovládá aktivní tlumiče se dvěma ventily a potlačuje tak nežádoucí pohyby karoserie.
Land Rover nový Range Rover Sport vybavil také řízením všech kol, vektorováním točivého momentu za pomoci brzd a elektronicky řízeným aktivním diferenciálem.
Řízení všech kol natáčí zadní kola až o 7,3 stupně proti natočení předních kol při nízkých rychlostech, zatímco ve vyšším tempu se zadní kola natáčí ve stejném směru jako kola přední.
Osmiválec i elektrifikace
Všechna provedení nového Range Roveru Sport jsou vybavena osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF a pohonem všech kol. Schopnosti v terénu zvýší nejnovější systém Land Rover Terrain Response 2, který samočinně nastavuje nejvhodnější parametry pro daný typ podmínek a povrchu. Novinkou je adaptivní tempomat pro jízdu v terénu, který pomáhá řidičům překonávat obtížný terén tím, že udržuje stálou rychlost podle terénních podmínek. Řidič může zvolit jedno ze čtyř komfortních nastavení a systém podle toho upraví rychlost tak, aby se šofér mohl soustředit na řízení.
A motorizace? Nabídka zahrnuje dva plug-in hybridy, mild-hybridy se zážehovými šestiválcovými motory Ingenium a šestiválcovými dieselovými jednotkami a zážehový osmiválec se dvěma turbodmychadly (s původem u BMW). V roce 2024 se řada rozroste o plně elektrické provedení.

Začněme u plug-in hybridů, které zastupují provedení P510e Electric Hybrid a P440e Electric Hybrid. Obě kombinují třílitrový šestiválec s elektromotorem o výkonu 105 kW a baterií o kapacitě 38,2 kWh. A lákají na dojezd v elektrickém režimu přes 100 kilometrů. První jmenovaný plug-in hybrid nabízí kombinovaný výkon 510 koní, druhý 440 k.
Z pohledu výkonu je alternativou nová vlajková loď v podobě motoru V8 Twin Turbo s výkonem 530 koní, s nímž vůz zrychluje z nuly na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy. Nabídka motorizací zahrnuje výkonné mild-hybridní pohonné jednotky P360 a P400 s řadovým šestiválcovým motorem Ingenium a mild-hybridní pohonné jednotky se vznětovými motory D250, D300 a D350.
Nový Range Rover Sport je k dispozici ve stupních výbavy S, SE, HSE a Autobiography, přičemž po celý první rok výroby je k dispozici výbava First Edition se speciálně upravenou specifikací.
Předběžná cena na českém trhu startuje na částce 2.487.008 Kč.