Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot e-408
Peugeot e-408
Peugeot e-408
Peugeot e-408
65 Fotogalerie

Nový Peugeot e-408 jde do boje i proti vlastním sourozencům. Víme, kolik stojí

Ondřej Šámal

Francouzský crossover elektrickou variantou modelovou kompletuje řadu, která zahrnuje ještě mild-hybridní tříválec a známý plug-in hybrid. Velikostí akumulátoru za svými mladšími sourozenci ovšem zaostává.

Peugeot v poslední době představil hned několik novinek. Před dvojicí tradičních SUV 3008 a 5008 a jejich elektrických derivátů to byl například crossover 408, který kombinuje prvky aut s vyšší světlostí s hatchbackem s protáhlou zádí. Dosud bylo možné tento model objednat pouze s mild-hybridním tříválcem o objemu 1,2 litru a výkonu 100 kilowattů a známým plug-in hybridem s motorem 1.6 PureTech se systémovým výkonem 165 kW.

Nyní přichází na řadu také čistě elektrické provedení e-408, které navazuje na zmíněnou dvojici sourozenců. S nimi sdílí vpředu uložený elektromotor pohánějící přední kola se 157 kilowatty. Jenže zatímco Peugeoty e-3008 a e-5008 mají akumulátor s kapacitou minimálně 73 kWh, e-408 si musí vystačit s baterií s využitelnými 58,2 kilowatthodinami.

Crossover s točivým momentem 345 newtonmetrů má vnější rozměry totožné s ostatními verzemi. Počítat tedy můžete s délkou 4,69 metru, šířkou 1,85 m a štědrým rozvorem 2,79 metru. Řidič si bude moci vybrat z trojice jízdních režimů. V módu Normal bude mít k dispozici 140 kilowattů, o sedmnáct kilowattů vyšší výkon nabídne až sportovní nastavení. V režimu Eco naopak elektronika v rámci snahy o co nejvyšší dojezd výkon přiškrtí na 125 kW.

Video placeholder
PEUGEOT 408 GT HYBRID 225 e-EAT8 - testovací jízdy ve Španělsku • Peugeot

Velkou výhodou je standardní tepelné čerpadlo, za které například u Škodovek Elroq a Enyaq musíte doplácet. Bez příplatku bude k dispozici též třífázová palubní nabíječka s 11 kW, přičemž na stojanech se stejnosměrným proudem budete moci nabíjet výkonem až 120 kW. Z 20 na 80 % kapacity baterie se dostanete zhruba za 30 minut. Energii na sto kilometrů pak v ideálním případě získáte už po 10 minutách dobíjení.

Základní cena Peugeotu e-408 díky akční nabídce startuje na 1.050.000 Kč, což je pouze o 29 tisíc méně než v případě prostornějšího e-3008 s větším akumulátorem. Francouzská novinka tak vedle konkurence od ostatních značek bude muset bojovat i se svými sesterskými modely.

Ceník a technické údaje Peugeotu e-408
 Peugeot e-408Peugeot e-3008Peugeot e-5008
Výkon [kW]157157157
Točivý moment [Nm] 345345345
Max. rychlost [km/h]160170170
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,28,89,7
Maximální dojezd [km]-651615
Využitelná kapacita akumulátoru [kWh]58,27373
Maximální dobíjecí výkon [kW]120160160
Poháněná kolapřednípřednípřední
Vnější rozměry [mm]4687 x 1848 x 14784542 x 1895 x 16414791 x 1895 x 1694
Rozvor [mm]278727392901
Allure [Kč]1.050.0001.079.0001.150.000
GT [Kč]1.140.0001.179.0001.250.000