Nový Peugeot e-408 jde do boje i proti vlastním sourozencům. Víme, kolik stojí
Francouzský crossover elektrickou variantou modelovou kompletuje řadu, která zahrnuje ještě mild-hybridní tříválec a známý plug-in hybrid. Velikostí akumulátoru za svými mladšími sourozenci ovšem zaostává.
Peugeot v poslední době představil hned několik novinek. Před dvojicí tradičních SUV 3008 a 5008 a jejich elektrických derivátů to byl například crossover 408, který kombinuje prvky aut s vyšší světlostí s hatchbackem s protáhlou zádí. Dosud bylo možné tento model objednat pouze s mild-hybridním tříválcem o objemu 1,2 litru a výkonu 100 kilowattů a známým plug-in hybridem s motorem 1.6 PureTech se systémovým výkonem 165 kW.
Nyní přichází na řadu také čistě elektrické provedení e-408, které navazuje na zmíněnou dvojici sourozenců. S nimi sdílí vpředu uložený elektromotor pohánějící přední kola se 157 kilowatty. Jenže zatímco Peugeoty e-3008 a e-5008 mají akumulátor s kapacitou minimálně 73 kWh, e-408 si musí vystačit s baterií s využitelnými 58,2 kilowatthodinami.
Crossover s točivým momentem 345 newtonmetrů má vnější rozměry totožné s ostatními verzemi. Počítat tedy můžete s délkou 4,69 metru, šířkou 1,85 m a štědrým rozvorem 2,79 metru. Řidič si bude moci vybrat z trojice jízdních režimů. V módu Normal bude mít k dispozici 140 kilowattů, o sedmnáct kilowattů vyšší výkon nabídne až sportovní nastavení. V režimu Eco naopak elektronika v rámci snahy o co nejvyšší dojezd výkon přiškrtí na 125 kW.

Velkou výhodou je standardní tepelné čerpadlo, za které například u Škodovek Elroq a Enyaq musíte doplácet. Bez příplatku bude k dispozici též třífázová palubní nabíječka s 11 kW, přičemž na stojanech se stejnosměrným proudem budete moci nabíjet výkonem až 120 kW. Z 20 na 80 % kapacity baterie se dostanete zhruba za 30 minut. Energii na sto kilometrů pak v ideálním případě získáte už po 10 minutách dobíjení.
Základní cena Peugeotu e-408 díky akční nabídce startuje na 1.050.000 Kč, což je pouze o 29 tisíc méně než v případě prostornějšího e-3008 s větším akumulátorem. Francouzská novinka tak vedle konkurence od ostatních značek bude muset bojovat i se svými sesterskými modely.
Ceník a technické údaje Peugeotu e-408 | |||
Peugeot e-408 | Peugeot e-3008 | Peugeot e-5008 | |
Výkon [kW] | 157 | 157 | 157 |
Točivý moment [Nm] | 345 | 345 | 345 |
Max. rychlost [km/h] | 160 | 170 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,2 | 8,8 | 9,7 |
Maximální dojezd [km] | - | 651 | 615 |
Využitelná kapacita akumulátoru [kWh] | 58,2 | 73 | 73 |
Maximální dobíjecí výkon [kW] | 120 | 160 | 160 |
Poháněná kola | přední | přední | přední |
Vnější rozměry [mm] | 4687 x 1848 x 1478 | 4542 x 1895 x 1641 | 4791 x 1895 x 1694 |
Rozvor [mm] | 2787 | 2739 | 2901 |
Allure [Kč] | 1.050.000 | 1.079.000 | 1.150.000 |
GT [Kč] | 1.140.000 | 1.179.000 | 1.250.000 |