Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
Peugeot 5008
44 Fotogalerie

Nový Peugeot 5008 se rýsuje. Přizpůsobí se Americe a dorazí i jako elektromobil

Peugeot pořád myslí na návrat na severoamerický trh. Automobilem, který tam má mimo jiné zaujmout, je budoucí generace SUV 5008.

Peugeot 5008 se v aktuální generaci prodává od roku 2017. Letos ho tedy teprve čeká modernizace, už teď se však rýsuje nástupce. Auto s interním označením P74 je připravováno pro rok 2024. Opět nabídne místo až pro sedm cestujících, byť to tak původně být nemuselo.

Francouzská automobilka totiž vůz zpočátku vyvíjela se zaměřením na čínský a severoamerický trh, na který se po letech absence chce zase vrátit. Právě prostřednictvím 5008 chce v Americe prorazit, a tak se v lecčems přizpůsobí tamějším zákazníkům. Těm v této velikostní kategorii stačí pětimístný interiér, a tak se zpočátku zdálo, že příští 5008 bude jen pětimístná.

Jenže současná generace je v sedmimístné variantě na evropských trzích úspěšná, a tak se Peugeot skupiny zákazníků hledající takovou konfiguraci logicky nechce vzdát. A tak 5008 i v příští generaci bude dostupná se třemi řadami sedadel, minimálně na starém kontinentu.

Samotný design bude ještě pocházet z pera týmu šéfdesignéra Gillese Vidala, který Peugeot letos po deseti letech na postu ředitele designu opustil a zamířil ke konkurenčnímu Renaultu. Jeho nástupce Matthias Hossann tak už na příští 5008 už bude jen ladit detaily.

Vidal se každopádně už k podobě příští 5008 nepřímo vyjádřil, když naznačil, že ani praktické auto nemusí být nudné. Opět se tak můžeme těšit na elegantní tvary.

Technika v útrobách pak bude nová. 5008 sice bude opět sdílet svůj základ s menším modelem 3008, dnešní architekturu EMP2 ale nahradí nová platforma eVMP. Ta je navržena tak, aby umožnila navrhnout elektromobil s jedním či dvěma elektromotory o výkonu až 250 kW a bateriemi až s kapacitou 100 kWh. To je rozdíl oproti EMP2, u níž je možné nabídnout leda tak plug-in hybrid, tedy hybrid s možností dobití ze zásuvky. Těšit se tak zřejmě můžeme i na čistě elektrickou 5008.

Novinky pak můžeme čekat i na straně spalovacích motorů. Z turbodieselů bude patrně nabídnut výhradně 1.5 BlueHDi, benzinový tříválec 1.2 PureTech pak projde elektrifikací, stane se totiž mildhybridem. Změny uvidíme také v oblasti převodovek, osmistupňový automat od Aisinu totiž bude nahrazen sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou od Punch Powertrain. Plug-in hybrid pak místo elektromotoru Continental využije techniku od japonské firmy Nidec.

Bližší informace jsou ale zatím velkou neznámou. Více však už víme o chystaném faceliftu dnešního Peugeotu 5008, který má být představen v září. Po vzoru omlazené 3008 se dočká přepracované přídě inspirované aktuální 208 a 2008, z nabídky naopak zřejmě vypadne benzinový čtyřválec 1.6 PureTech a turbodiesel 2.0 BlueHDi.