Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
70 Fotogalerie

Nový Peugeot 308 teď už oficiálně. Vyrostl, je luxusnější a sází na dva plug-in hybridy

Peugeot 308 přijíždí v nové generaci. Nabídka konvenčních motorů se omezuje na tříválec 1.2 PureTech a turbodiesel 1.5 BlueHDi. K dispozici jsou však hned dva plug-in hybridy.

Nová generace modelu Peugeot 308 se představuje v celé své kráse, a to jen krátce poté, co na internet unikly první snímky tohoto automobilu. Nová 308 se zatím prezentuje ve formě pětidveřového hatchbacku, opět se však počítá také s kombíkem, přičemž rodinu kompaktů nově údajně doplní také crossover. Nový Peugeot 308 se začne prodávat v druhé polovině roku 2021.

Podobu novinky odhalily již včera uniklé snímky, a tak o designu jen v krátkosti. Nová 308 využívá zcela nového stylu, který svojí nízkou přídí navazuje na „bezrámovou“ masku poprvé užitou na modernizovaných modelech 3008 a 5008, přecházející v hlavní světlomety, doplněné o diodové pásy. Světlomety jsou standardně diodové, za příplatek full-LED. Kabina se posunula vzad, což opticky prodloužilo kapotu, zatímco záď vodorovným pásem mezi koncovými světly s grafikou lvích drápů evokuje stávající 208.

Video placeholder
Peugeot 308: Představení nové generace • Peugeot

Tvary přitom do velké míry ovlivnila aerodynamika, konkrétně má součinitel aerodynamického odporu v případě hatchbacku hodnotu cx = 0,28. Příď je tak velice nízká, zároveň je auto o 20 mm nižší než předchůdce. Zároveň se však karoserie hatchbacku prodloužila o 110 mm na výsledných 4.360 mm. O 55 mm prodloužený rozvor na výsledných 2.675 mm zase pomáhá vnitřnímu prostoru, který je u předchůdce často kritizován.

Důležitou součástí nového designu je i nové retro logo Peugeotu, které se originálně objevuje třeba na blatnících. Dominuje rovněž rozměrné masce chladiče.

Přepracován byl také interiér. Opět jde o charakteristické řešení i-Cockpit, v tomto případě však 308 využívá jeho nejnovější evoluci. Nechybí nový multifunkční volant s jinými tlačítky a senzory rozpoznávajícími, zda má řidič ruce na volantu, stejně jako nová obrazovka multimediálního systému. Ta má u vyšších verzí úhlopříčku 10 palců, přičemž ji prakticky doplňuje samostatný dotykový panel pro ovládání ventilace a dalších funkcí vozidla. I kvůli své šíři je nově umístěna pod výdechy ventilace, jejichž umístění má pomáhat s teplotním komfortem na palubě.

Zavazadlový prostor má objem 412 litrů, mluvíme tu však o metodice tekutin, která je proti VDA méně přesná. Vedle toho je tu i dalších 28 litrů prostoru pod podlahou.

Nabídka motorů odpovídá dnešní době přísných emisních norem. Konvenční motory se totiž omezují výhradně na dvě výkonové verze benzinového tříválce 1.2 PureTech (81 kW a 96 kW), turbodiesel je k dispozici dokonce výhradně jediný, 1.5 BlueHDi (96 kW).  Lze jej však kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, stejně jako silnější dvanáctistovku. Základní PureTech pořídíte jen s manuální převodovkou.

Zato tu jsou však hned dva plug-in hybridy. Oba využívají pohon jedné nápravy, elektromotor s výkonem 81 kW a lithium-iontové baterie s kapacitou 12,4 kWh. Základní Hybrid 180 pak tuto techniku kombinuje s 1.6 PureTech o výkonu 110 kW, zatímco silnější Hybrid 225 má pod kapotou silnější šestnáctistovku se 132 kW. Celkový výkon soustavy tudíž činí 132 kW, respektive 162 kW.   

Nový Peugeot 308 (2021) – základní technická data nabízených motorů
Motor1.2 PureTech1.2 PureTech1.5 BlueHDiHybrid 180Hybrid 225
Zdvihový objem [cm3]11991199149915981598
Válce/ventily3/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]81/550096/550096/3750132/-162/-
Točivý moment [N.m/min] 205/1750230/1750300/1750360/-360/-
Převodovka6M6M (8A)6M (8A)8A8A

Technický základ poskytuje platforma EMP2 stejně jako u předchůdce. Jde však o její zásadně přepracovanou verzi, která nově umožní zástavbu i čistě elektrického pohonu. Peugeot od ní slibuje nové výztuhy pro vyšší tuhost karoserie, což má pomoci jízdním vlastnostem i komfortu. Odhlučnění zase pomáhají zesílená skla v předních oknech a další úpravy.

Peugeot 308 se má také chlubit moderní výbavou. Balíček elektronických asistentů tak zahrne sledování mrtvého úhlu při jízdě vpřed i při couvání, asistent pro jízdu na dálnici zkombinuje funkce adaptivního tempomatu s funkcí stop & go a udržování v jízdním pruhu. Objednat bude možné také sedačky s masážní funkcí s certifikátem AGR, vyhřívané čelní sklo nebo třeba hudební systém Focal s 10 reproduktory.

O výrobu Peugeotu 308 třetí generace se postará továrna ve francouzských Mylhúzách. To předchůdce se vyrábí v nedalekém Sochaux.