Nový Opel Mokka odhaluje svoje spalovací motory. Nabídka nepřekvapí
Opel Mokka se v druhé generaci zatím představil výhradně v čistě elektrické verzi. Nyní přichází i konvenční verze, spoléhající se na spalovací motory z francouzské dílny.
Opel letos uvádí druhou generaci malého SUV Mokka, která z techniky od bývalého majitele, koncernu General Motors, přezbrojila na architekturu stávajícího vlastníka, PSA. V duchu doby se vůz nejprve představil v čistě elektrické variantě, nazvané Mokka-e, nyní následují deriváty s konvenčním pohonem.
Prvotní představení elektromobilu souvisí s tím, že Mokka-e dorazí na trh jako první, konvenční deriváty budou následovat až s mírným zpožděním. Nabídka přitom není žádným velkým překvapením, za základ slouží platforma CMP z dílny PSA která už dopředu naznačila nabídku spalovacích motorů. Nyní se tak jen potvrzují předpokládané informace.
Za základ poslouží přeplňovaná benzinová dvanáctistovka. Tenhle tříválec známe jako 1.2 PureTech, Opel mu ale dlouhodobě říká 1.2 Turbo, přičemž v případě nové Mokky budou k dispozici dvě verze. Základ poskytne 74 kW a 205 N.m, silnější provedení bude naladěno na 96 kW a 230 N.m. Zatímco slabší derivát se spolehne výhradně na šestistupňový manuál, 96kW provedení bude k dispozici také s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Mokka pak nezavrhne ani turbodiesely. Nabízen nicméně bude jen jediný, 1.5 Diesel, naladěný na 81 kW a 250 N.m, který bude dostupný výhradně s šestistupňovým manuálem. Do vínku dostal pasivní oxidační katalyzátor/adsorbér oxidů dusíku, vstřikování kapaliny AdBlue, katalyzátor SCR a filtr pevných částic zakomponované do jedné kompaktní jednotky.
Půjde tak svým způsobem o vyplnění nabídky sesterského Peugeotu 2008, ten totiž nabízí dvě výkonové verze 1.5 BlueHDi, se 75 kW a 96 kW. Naopak benzinové motory jsou u 2008 stejně výkonné. Shodná je též elektrická varianta, spoléhající se na elektromotor o výkonu 100 kW a baterie s kapacitou 50 kWh.

Design konvenčních derivátů Mokky je prakticky totožný s elektrickým modelem. Příď je tudíž nově řešená, vychází z konceptu GT X Experimental a sama automobilka jí říká Opel Vizor. Automobilka však upozorňuje na příchod nové verze, sportovně stylizované GS Line s černými a červenými detaily nebo specifickým čalouněním, která je pro Mokku úplnou novinkou.
Vůz se pak paradoxně mezigeneračně zkrátil o 125 mm, naopak rozvor je o dva milimetry delší. Auto má být tudíž kompaktní pro snadný pohyb ve městě, pořád však má nabízet dostatek vnitřního prostoru. Objem zavazadelníku pak činí 350 litrů. Obratnosti má mimochodem pomoci i mezigenerační snížení hmotnosti o 120 kg, což primárně zajistila právě nově platforma CMP.