Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Mokka e
Opel Mokka e
Opel Mokka e
Opel Mokka e
13 Fotogalerie

Nový Opel Mokka odhalen, zatím pouze jako stylový elektromobil

Stylová novinka přijíždí s radikálně přepracovaným vzhledem a benzínovou, naftovou i čistě elektrickou motorizací. Jako první se nám ale představuje pouze jeho elektrická verze.

Nové malé SUV Opel Mokka je postaveno na platformě CMP, kterou sdílí s modely Corsa nebo Peugeot 208/2008. Oproti minulé generaci, která nesla označení X, klesla váha o 120 kilogramů, zatímco šířka narostla o 10 mm (1791mm) a rozvor o 2 mm (2557 mm). Díky zkrácení převisů ale došlo ke zkrácení celkové délky o 125 mm.

Nová Mokka tak měří na délku pouze 4.150 mm, což z ní dělá ještě kompaktnější vůz. Díky nepatrnému nárůstu rozvoru by však interiér měl být přinejmenším stejně prostorný. Například zavazadlový prostor nabídne objem až 350 litrů.

Díky rozšíření pak nová generace malého SUV působí výrazněji a odvážněji. V jejím designu je navíc dobře patrná inspirace konceptem Opel GT X Experimental z roku 2018, od kterého si Mokka půjčila například ostře řezanou příď s výraznými LED pásky denního svícení a výraznější logo v masce.

Video placeholder
Nový Opel Mokka • Opel

Právě upravená maska, která dostala název Opel Vizor, by se měla stát nezaměnitelným znakem všech nových modelů značky představených v tomto desetiletí. Za návrhem tohoto designu stál tým kolem designového viceprezidenta značky Opel, Marka Adamse, který k novince dodal:

Odvážný a čistý, tak bude vypadat i budoucí design Opelu. Nová Mokka ukazuje atletické proporce kombinované s přesně strukturovanými plynoucími povrchy. Vyvinuli jsme tuto filozofii v souladu s charakteristickým německým designem a spojili jsme progresivní odvážný design s čistotou.

Z boku vůz zaujme především výraznou chromovanou linkou, která lemuje předěl mezi odlišně lakovanou střechou a karoserií, zatímco v podbězích jsou 18 palcová litá kola. Záď působí celkem konvenčně, rozhodně ale není nudná.

Zajímavý je i pohled do interiéru, kterému dominuje nové uspořádání palubní desky s označením Pure Panel. Ten se skládá ze dvou navazujících obrazovek s úhlopříčkou 10 a 12 palců, které plní roli digitálního přístrojového štítu a infotainmentu.

Zajímavostí technologické výbavy budou LED matrix světlomety IntelliLux, které by měly být v tomto segmentu novinkou. Dále Mokka nabídne například sofistikovaný adaptivní tempomat s funkcí stop & go nebo panoramatickou parkovací kameru se záběrem 180 stupňů.

Z pohonných jednotek zatím Opel jmenoval pouze čistě elektrickou verzi Mokka Electric, která nabídne výkon rovných 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 260 N.m.  Čas akcelerace na 100 km/h sice Opel neprozradil, vůz by však měl být dostatečně agilní a jeho maximální rychlost bude elektronicky omezena na 150 km/h.

Elektřina bude uložena v baterii s kapacitou 50 kWh, která by měla zajistit dostatek energie pro zdolání vzdálenosti cca 322 kilometrů (dle WLTP) ve standardním režimu. V Eco režimu by však měl být dojezd ještě vyšší. Díky podpoře rychlonabíjení stejnosměrným proudem navíc Mokka nabídne možnost dobití na 80 procent kapacity baterie během pouhých 30 minut.

Novinka bude samozřejmě dostupná i se spalovacími motory, jejich technické parametry ovšem automobilka prozatím nezveřejnila. S největší pravděpodobností se ovšem můžeme těšit na podobnou nabídku, jako u Peugeotu 2008. Bavíme se tak o přeplňovaném benzínovém tříválci 1.2 (74 kW/96 kW/114 kW), který zřejmě doplní 1.5 litrový naftový čtyřválec (74 kW/96 kW).

Novinka by měla zamířit na evropské trhy později během léta, k dealerům by pak měly první vozy zamířit začátkem příštího roku.