Nový Nissan Z oficiálně. Má 400 koní a manuál v základu. V Evropě se však moc netěšte
Nové kupé Nissanu splňuje dřívější očekávání. Pod kapotou trůní dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec, který je možné párovat s manuální převodovkou.
Nissan konečně oficiálně představuje sériovou verzi nové, již sedmé generace sporťáku řady Z, kterou loni poprvé avizoval koncept Z Proto. Novinka se nakonec jmenuje jednoduše Nissan Z (v Japonsku Fairlady Z) a splňuje očekávání, která se do ní vkládaly.
Při představení se tak potvrdily dřívější zprávy, že pod kapotou bude pracovat motor VR30DDTT z Infiniti Q50. O pohon se tudíž stará vidlicový šestiválec o objemu tří litrů dopovaný dvěma turbodmychadly, v tomto případě naladěný na 405 koní (298 kW) a 475 N.m. To znamená, že oproti dosavadnímu Nissanu 370Z došlo k výraznému nárůstu síly. Konkrétně točivý moment díky použití přeplňovaného šestiválce místo atmosférického vzrostl o 30 %.

I přes tuto změnu si však „zetko“ uchovává charakter auta pro řidiče. Standardně je totiž motor spárovaný s šestistupňovým manuálem, který podle automobilky zdůrazňuje propojení řidiče a auta, typickou vlastnost řady Z. Komu by však ruční řazení nevyhovovalo, je tu i příplatkový automat, v podobě devítistupňové převodovky, která podle zákulisních zpráv pochází od Mercedesu, v rámci spolupráce mezi ním a aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi.
Právě nárůstu výkonu měl být přizpůsoben podvozek. Nissan v tomto směru slibuje předvídatelné a citlivé chování. Schopnostem má pomáhat nejen zvýšená tuhost karoserie, ale také třeba širší přední pneumatiky nebo nové tlumiče. Verze Z Performance pak nabízí rovněž mechanický samosvorný diferenciál.
Ani vnější design není velkým překvapením, protože přímo navazuje na loni odhalený koncept Z Proto. Silueta s dlouho kapotou a krátkou zádí tudíž navazuje na předchůdce, jakožto charakteristický znak řady Z. Jednotlivé detaily 4.379 mm dlouhého kupé však kombinují tradici s moderní technikou, jak říká Nissan.
Diodové světlomety s grafikou připomínající oční řasy tak odkazuje na někdejší Fairlady 240ZG ze sedmdesátých let, zatímco koncová světla jsou jasně inspirovaná modelem 300ZX představeným v roce 1989.
Podobně je tomu také v interiéru, který má podle vyjádření Nissanu padnout řidiči jako rukavice. Centrální konzole s třemi analogovými ukazateli je tak inspirovaná předchůdci, nechybí ji však moderní obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou osmi palců, stejně jako digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3". Retro tvar má také volant, zatímco sedačky využívají poznatky z vývoje GT-R.
Nissan Z se začne prodávat na začátku roku 2022. To však mluvíme o americkém trhu, do Evropy se vůz podle dřívějších zpráv oficiálně nedostane. Důvodem jsou nejen vysoké emise, ale také malý odbyt pro takový automobil, aby se vyplatilo ho homologovat. Neoficiální dovozci nicméně budou jistě schopni zetko na starý kontinent dovézt.
Auto je mimochodem v nabídce japonské značky už tradiční. V pořadí jde o sedmou generaci této řady, první na trh dorazila v roce 1969. V Japonsku se jí říkalo Nissan Fairlady Z, dnes známější je však pojmenování pro americký trh Datsun 240Z.