Nový Nissan Juke oficiálně. Vyrostl, kontroverzní vzhled zůstává
Druhá generace malého SUV od Nissanu nabízí prostornější kabinu i větší zavazadelník. Nabídka motorů zahrne benzinový tříválec.
Nissan Juke byl při svém příchodu v roce 2010 jeden z průkopníků segmentu malých SUV. Navzdory kontroverznímu vzhledu byl notně populární a možná i proto výrobce nespěchal s jeho nástupcem. Letos se však druhá generace po letech čekání konečně odhaluje. Originálně debutovala na pěti místech najednou, v Londýně, Paříži, Miláně, Barceloně a Kolíně nad Rýnem, do prodeje vstoupí na konci listopadu 2019. O výrobu se nadále postará britský závod Nissanu v Sunderlandu.
Druhá generace přitom na předchůdce navazuje originálním vzhledem, který rozděluje názory. Příď nadále tvoří rozdělené světlomety, úzká vyšší část a kulatá nižší, nově jsou však světla už standardně diodová. Doplňuje je charakteristická maska modelů Nissan ve tvaru písmena V. Zachována pak byla i silueta evokující vozy kupé.

„Nový design a požitek z jízdy osloví rostoucí počet zákazníků, kteří se rozhodli pro kompaktní crossover. Juke dospěl. Zachoval si však kvality zábavného auta, díky kterým vždy vynikal,“ komentuje to Ponz Pandikuthira, viceprezident Nissan Europe pro plánování produktů.
Juke nicméně v druhé generaci vyrostl, a to ve všech směrech. Dlouhý je teď 4.210 mm, široký 1.800 mm a vysoký 1.595 mm. To s sebou nese prostornější kabinu, prostor na kolena u zadních sedadel narostl o 5,8 cm, místa nad hlavou je vzadu o 1,1 cm více. Zavazadlový prostor s kapacitou 422 litrů znamená o 20 % více úložného prostoru.
Nissan Juke – srovnání rozměrů s předchůdcem | ||
Model | Juke II (2019-) | Juke I (2010-2019) |
Délka (mm) | 4210 | 4135 |
Šířka (mm) | 1800 | 1765 |
Výška (mm) | 1595 | 1565 |
Rozvor (mm) | 2636 | 2530 |
Objem zavazdelníku (l) | 422 | 354 |
I přes nárůst rozměrů je však novinka lehčí než minulá generace, a to o 23 kilogramů. Zajišťuje to hlavně využití oceli s vysokou pevností, která má vliv i na tužší podvozek, díky němuž auto poskytuje větší stabilitu a jistější chování.
Z hlediska motorů Nissan potvrdil zatím jen příchod přeplňovaného zážehového tříválce 1.0 DIG-T o výkonu 86 kW, který bude možné spárovat jak s šestistupňovým manuálem, tak sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Nissan Juke – technická data motoru 1.0 T-DIG | |
Motor | 1.0 T-DIG |
Zdvihový objem [cm3] | 999 |
Válce/ventily | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 86/5250 |
Točivý moment [N.m/min] | 180/1750 |
Převodovka | 6M (7DS) |
Max. rychlost [km/h] | 180 (180) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,4 (11,1) |
Pohotovostní hm. [kg] | 1192 (1210) |
Změnou prošel také interiér, v němž automobilka slibuje více stylu a pohodlí. Sedadlo řidiče má lepší polohování, v zadní části vozidla je více místa a úložného prostoru, ovládací prvky jsou pro uživatele příjemnější. Nové jsou i hodnotněji působící měkčené materiály na palubní desce.
Myslelo se také na bezpečnost, která byla řešena množstvím jízdních asistentů, jak je v dnešní době zvykem. Juke se nově spolehne na systém ProPilot, známý z ostatních Nissanů, který nabízí elektronicky asistované řízení, zrychlení a brzdění. Nechybí ani automatické nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní upozornění na vybočení z jízdního pruhu, upozornění na provoz za vozidlem a sledování mrtvého úhlu.
Druhá generace Nissanu Juke by ráda navázala na úspěchy předchůdce, kterého se od roku 2010 prodalo bezmála milion exemplářů. Juke v minulosti byl vůbec nejprodávanější malé SUV v Evropě, s postupujícími léty a rostoucí konkurencí však jeho pozice slábla. Novinka to však jistě bude chtít změnit.