Nový Mercedes-Benz Citan oficiálně představen, slibuje více stylu mezi malými dodávkami
V příštím roce se dočkáme také verzí s čistě elektrickým pohonem a honosnějším vzhledem i kabinou.
Mercedes-Benz oficiálně představil novou generaci modelu Citan, který je nejmenším modelem v nabídce užitkových vozidel pro evropské trhy. Stejně jako v minulých generacích je přitom i tentokrát Citan postaven na francouzských základech modelové rodiny Renault Kangoo. A s ním bude sdílet také několik charakteristik.
Stejně jako Kangoo, i Mercedes-Benz Citan bude dostupný ve verzích pro přepravu osob nebo nákladu a v příštím roce by měl dorazit také s čistě elektrickým pohonem. Kromě toho se však očekává představení ještě prémiovější osobní verze, označené jako třída T, od které by posléze měla být odvozena i elektromobil EQT.
Vraťme se ale zpátky k Citanu, který sice při pohledu z profilu nezapře svou příbuznost s modely Kangoo, jeho příď i záď však prošly kompletní proměnou. Z dílny designového centra třícípé hvězdy pochází například kapota, blatníky, maska chladiče, přední nárazník i světlomety, které mohou být ve vyšších verzích vybaveny LED technologií.
Standardně měří Citan 4498 mm na délku, očekává se ale, že v budoucnu nabídne i prodlouženou verzi. Boční posuvné dveře mohou být pouze na jedné i na obou stranách, zatímco vzadu mohou být buď dvoukřídlé dveře (Panel Van), nebo jednodílné výklopné dveře (Tourer). Záď je pak pojata minimalisticky, ale elegantně.
Verze Panel Van umožňuje přepravu předmětů dlouhých až tři metry a do nákladového prostoru s kapacitou 2,9 m3 by mělo být možné bez problému naložit dvě europalety. Nosnost by se měla pohybovat okolo 782 kilogramů, na kouli pak vůz utáhne až 1,5 tuny.
Přední kabina je pojatá spíše minimalisticky, přesto nezapře punc značky Mercedes-Benz. Například palubní deska není sdílená s modelem Kangoo, ale pochází opět od automobilky. Nechybí tak klasické ovládací prvky, kulaté výdechy ventilace nebo infotainment MBUX, který by měl být dostupný v závislosti na výbavě.
Automobilka prý také zapracovala na odhlučnění a komfortu sedadel. Pobyt na palubě navíc zpříjemňuje i poměrně bohatá výbava, která může obsahovat multifunkční volant, automatickou klimatizaci, bezklíčové odemykání a startování, atd..

Samozřejmostí je pak vysoká úroveň nabízených bezpečnostních asistentů, včetně hlídání slepých úhlů, aktivní udržování jízdy v pruzích, adaptivního tempomatu s funkcí Distronic, atd. Ve verzi Citan Tourer vůz obsahuje 7 airbagů, zatímco ve verzi Panel Van pouze 6.
Od modelu Kangoo se pak Citan liší také naladěním podvozku, který by měl nabídnout unikátní jízdní charakteristiku a více komfortu. Technici proto použili vlastní naladění tlumičů, pružin i stabilizátorů. Naladění je samozřejmě odlišné také pro verze Tourer a Panel Van.
Pod kapotu jsou k dispozici vlastně jen dva čtyřválcové motory, 1,5litrový diesel a 1,3litrový benzín, ovšem v různých naladěních výkonu. Klasičtější diesel bude dostupný ve verzích 108 CDI (55 kW/230 Nm), 110 CDI (70 kW/260 Nm) a 112 CDI (85 kW/270 Nm). Zájemci o benzínový motor mhou vybírat z verzí 110 (75 kW/200 Nm) a 113 (96 kW/240 Nm).
V druhé polovině příštího roku se pak očekává představení čistě elektrického modelu eCitan, který by měl nabídnout dojezd okolo 285 km a schopnost rychlého nabíjení z cca 10 na 80 procent během 40 minut.