Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lexus LS
Lexus LS
Lexus LS
Lexus LS
22 Fotogalerie

Nový Lexus LS se ukáže už v Detroitu. Dostane i palivové články?

Letos v lednu tomu bude už jedenáct let od představení čtvrté generace Lexusu LS. V Detroitu se ukáže zcela nové vydání, která by dokonce mohlo dostat palivové články.

Jedenáct let je na jednu generaci automobilu poměrně dost, současnému vydání Lexusu LS bychom to zvenku snad ani netipovali. Majestátní sedan, výkladní skříň japonské techniky, pořád vypadá k světu, dost možná i lépe než některé současné modely podléhající jinému designovému jazyku. Představení páté generace „elesa“ je na spadnutí a vezmeme-li to do důsledku, vrátí se na „místo činu“.

Současné vydání Lexusu LS bylo představeno na autosalonu v Detroitu roku 2006, a přesně na stejné akci, jenom o jedenáct let později, se poprvé ukáže nástupce. Design konkurenta Audi A8, BMW řady 7 nebo Mercedesu třídy S bude vycházet z konceptu LF-FC (na snímcích) představeného loni v Tokiu, očekávejme tedy rozšklebenou masku chladiče, úzké světlomety a minimalistický interiér navržený v souladu s dnešní digitální dobou. Vůz by se měl objevit v prodeji někdy v roce 2018, o nabídce motorů a pohonů však zatím máme pouze kusé informace.

Pokud nepočítáme model GS F, je Lexus LS posledním luxusním sedanem prodávaným v Evropě, který nabízí atmosféricky plněný osmiválec. Pátá generace vyjede na stejné platformě jako kupé LC, s velkým „pětilitrem“ se tedy dá počítat i nadále (LC 500 tento motor pojí s desetistupňovým automatem). Britský Autocar počítá i s hybridní variantou o výkonu přes 500 koní, avšak nikoliv plug-in hybridní, protože ta podle Alaina Uyttenhovena, šéfa evropské divize Lexusu, nemá smysl. Mnohem více se hovoří o vodíkové verzi s palivovými články, tady ale narážíme na malý problém – výkon a projev.

Model LS je totiž jedním z těch aut, ze kterých musí síla přímo stříkat. Očekává se samozřejmě patřičný jízdní komfort a jemnost, na první pohled ale musíte vidět, že je pod kapotou pořádné stádo koní. Šéf evropského Lexusu říká, že samotné palivové články nejsou problém, Toyota Mirai je toho zářným příkladem, horší je to ale s jejich zástavbou do vozu, od kterého zákazníci očekávají určitou úroveň výkonnosti. Podle dostupných informací vodíkový Lexus LS skutečně dorazí, avšak nejdříve ke konci této dekády.