Nový Land Rover Defender konečně oficiálně! Nabízí dvě délky a přijde jako plug-in hybrid
V případě nového Defenderu automobilka hovoří ne o novém modelu, ale celé rodině. Počítá se hned s několika variantami.
Land Rover Defender je nepochybně legendou automobilového světa. Originál se přestal vyrábět v roce 2016 a od té doby se čeká na nástupce. Po několika odsunech se nový Defender na Autosalonu Frankfurt 2019 konečně představuje oficiálně.
Design auta byl prostřednictvím různých snímků prozrazen už dopředu, a tak jen v krátkosti. Designéři říkají, že tvořili Defender pro 21. století. „Defender respektuje svoji minulost, avšak nevyužívá ji,“ tvrdí šéfdesignér značky Gerry McGovern.

Na předchůdce tak stylisté neodkazovali zbytečnými retro prvky jako spíše praktickými detaily – krátkými převisy karoserie pro lepší schopnosti v terénu. Zachována z toho důvodu byla i hranatá silueta karoserie. Odkazem na předchůdce je i příplatkové rezervní kolo na víku zavazadelníku.
To uvnitř novinka připomíná strohost předchůdce odhalením jindy schovaných detailů, strukturálních elementů nebo různých výztuh. Zároveň tím byla zdůrazněna jednoduchost a praktičnost. Přesto se tu objevují hned dvě obrazovky – jedna tvoří přístrojový štít, druhá (desetipalcová) je na středovém panelu pro funkce multimediálního systému. Ten je mimochodem nové generace, nazývá se Pivi Pro a má být intuitivnější na ovládání než dnešní, poněkud složitá verze. Volič převodovky je pak umístěn na středovém panelu, díky čemuž se vpředu mohou objevit až tři sedačky.
Jak se vědělo dopředu, Defender bude dostupný v různých délkách, stejně jako slavný předchůdce. Potvrzeny jsou zatím dvě varianty, jako první dorazí Defender 110, který později doplní kratší Defender 90 s jedním párem dveří. V roce 2022 má přijít i dlouhý, až osmimístný Defender 130.
Land Rover Defender – srovnání rozměrů nabízených variant | ||
Model | Defender 90 | Defender 110 |
Délka (mm) | 4323 (4583*) | 4758 (5018*) |
Šířka (mm) | 1996 | 1996 |
Výška (mm) | 1974 | 1967 |
Rozvor (mm) | 2587 | 3022 |
*S rezervním kolem na zádi |
Zatímco devadesátka bude až šestimístným autem, sto desítka zvládne nabídnout až konfiguraci 5+2. V průběhu roku 2020 pak budou následovat i různé užitkové varianty. Hovoří se třeba o příchodu pick-upu.
K dispozici navíc budou různé pakety, dodávající Defenderu vlastní charakter. V nabídce nebude chybět ani stahovací plátěná střecha, kterou má podle slov Land Roveru posádka ocenit třeba při návštěvě safari.
Základem je nová platforma D7x. Je založena na hliníkové monokokové konstrukci, přičemž je z 95 % nová. Navržena byla pro co nejvyšší tuhost, podle Land Roveru jde o vůbec o nejtužší konstrukci v jeho historii. Je prý dokonce třikrát tužší než tradiční rámové podvozky.
V terénu autu vedle světlé výšky 291 mm nebo maximální brodivosti 900 mm pomůže konfigurovatelný systém Terrain Response, který nastaví systémy auta podle aktuálních podmínek. Pro méně zkušené jezdce tu je automatický režim, který sám nastaví auto podle potřeby, zatímco ti zkušenější si mohou navolit vlastní nastavení. Obě skupiny pak jistě ocení příplatkový systém ClearSight Ground View, což je svým způsobem průhledná kapota – auto na obrazovku multimediálního systému promítá obraz, jak to vypadá pod koly.
Z hlediska motorů jsou zatím potvrzeny čtyři, přičemž se počítá výhradně se spárováním s automatickou převodovkou. Ty benzinové zastoupí čtyřválec P300 (221 kW) a šestiválec P400 (294 kW) s mildhybridním pohonem, zatímco vznětové dva čtyřválce – D200 (147 kW) a D240 (177 kW). V příštím roce nabídku doplní též plug-in hybrid.
Nový Land Rover Defender 110 – technická data nabízených motorů | ||||
Motor | P300 | P400 | D200 | D240 |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 2996 | 1998 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 221/5500 | 294/5500 | 147/4000 | 177/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1500-4000 | 550/2000-5000 | 430/1400 | 430/1400 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 | 6,1 | 10,3 | 9,1 |
Max. rychlost [km/h] | 191 | 191 (208*) | 175 | 188 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,9 | 9,6 | 7,6 | 7,6 |
*S paketem Performance |
Výrobu nového Land Roveru Defender má na starosti továrna automobilky ve slovenské Nitře, první zákazníci se novinky dočkají na počátku roku 2020. Počítá se s výrobou až 150.000 aut ročně, jen tak se produkce Land Roveru vyplatí. I proto novinka byla navržena tak, aby se mohla prodávat po celém světě, včetně USA a Číny, kde se předchůdce nenabízel.