Nový Ford Tourneo Connect oficiálně: Dárce nezapře, poprvé dostává 4x4
Modrý ovál představuje novou generaci víceúčelového osobního vozu Tourneo Connect. Příbuznost s Volkswagenem Caddy nikterak netají.
Není žádným tajemstvím, že značky Ford a Volkswagen intenzivně spolupracují na vývoji nových užitkových vozů. Prvním hmatatelným výsledkem této kooperace je právě nový Tourneo Connect, jenž se dnes oficiálně představuje v nové generaci.
Zatímco příď novinky s LED světlomety přijíždí se svébytným stylem, boční profil a hlavně zadní partie s vertikálně umístěnými svítilnami propojenými černým pásem jasně naznačují, kdo že propůjčil užitkové novince Fordu svou techniku. Značka nabídne dvě různé verze – L1 a L2 s prodlouženým rozvorem, přičemž obě mají až sedm míst k sezení. Sedačky ve druhé řadě lze sklopit, překlopit i zcela vyjmout, čímž vznikne obrovský prostor pro náklad či zavazadla. A sklopit se umí i sedadlo spolujezdce, takže se do vozu vejdou předměty o délce až tři metry. Po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel vznikne uvnitř prostor 3,1, respektive 2,6 m3.

Základní výbavový stupeň Trend doplňují luxusněji pojaté Titanium a hlavně verze Active, jež se inspiruje světem SUV a crossoverů. Vyznačuje se 17“ koly z lehké slitiny, šestiúhelníkovou maskou, prahovými lištami s metalickým efektem či dodatečnými ochrannými prvky nárazníků, prahů a podběhů. Pro tuto výbavu je vyhrazeno taktéž modré lakování Boundless, celkově mají zákazníci na výběr z deseti odstínů.
Na obou stranách má Tourneo Connect posuvné dveře, uvnitř zase potěší nespočtem úložných prostor, ale i možností bohaté výbavy. Zákazníci si mohou připlatit třeba za panoramatickou prosklenou střechu či dvouzónovou klimatizaci, což jsou prvky, na které jsme v této automobilové kategorii nebyli ještě před pár lety zvyklí. Uvnitř lze mít rovněž ergonomická sedadla s nastavitelnou délkou sedáku a certifikací od německé organizace AGR.
Multimediální systém má 8,25“ obrazovku, na přání však můžete sáhnout po desetipalcovém displeji. V obou případech jsou doplněny o dotykovou lištu, jež supluje klasické otočné ovladače pro ovládání klimatizace či hlasitosti. Dobře ji známe z již zmiňovaného VW Caddy, případně osmé generace Golfu. Namísto analogových ukazatelů mohou zákazníci sáhnout po plně digitálním přístrojovém štítu s úhlopříčkou 10,25 palce.
Vůz lze propojit s aplikací v chytrém telefonu, takže máte všechny informace o jízdě či servisu při ruce. Majitel se může těšit také na 19 asistenčních systémů, namátkou předkolizní asistent s autonomním nouzovým brzděním, asistent pro jízdu v pruzích, sledování bdělosti řidiče, adaptivní tempomat, asistenta pro rozjezd ve svahu či parkovací senzory vpředu a vzadu. Další sady asistenčních technologií pak umí výbavu rozšířit o parkovacího pomocníka či asistenta pro couvání s přívěsem.
Nabídka motorů kopíruje palety agregátů Volkswagenu Caddy. Zážehové motory zastupuje 1.5 EcoBoost s výkonem 84 kW a 220 newtonmetry točivého momentu. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, připlatit si však lze za samočinnou dvouspojku. Je to vůbec poprvé, co se benzinový agregát v tomto modelu pojí s automatickou převodovkou.
Alternativu tvoří turbodiesel 2.0 EcoBlue s výkonem 75 kW a 280 newtonmetry, případně 90 kW a 320 Nm. I tady se standardně pojí s manuálním šestikvaltem, jenž lze navíc obohatit o pohon všech kol (rovněž poprvé). Dvouspojkový automat se pojí jen a pouze s předokolkou. Naftové čtyřválce jsou vybaveny technologií twin-dosing, která ke snižování emisí oxidů dusíku využívá vstřikování aditiva do segmentu výfukové soustavy předřazeného před dva SCR katalyzátory. I tuto technologii si Ford propůjčuje od Volkswagenu.
Novinku mohou zákazníci objednávat počátkem roku 2022, první kusy se na českých cestách objeví na jaře. Toho času už budeme znát i veškeré podrobnosti o cenách.
