Nový Ford Kuga je zcela jiný. Třetí generace nabídne hybrid 3x jinak!
Modrý ovál představuje již třetí generaci středně velkého SUV Ford Kuga. Nezaujme jen značně přepracovaným designem, ale i elektrifikovanou nabídkou pohonných ústrojí.
O elektrifikaci produktových řad automobilky Ford se hovoří již několik měsíců, s představením aktuálních novinek však tyto plány konečně mají hmatatelné výsledky. Jedním z nich je nová, v pořadí již třetí generace Fordu Kuga, jenž se bude nově nabízet se třemi různými hybridními pohony. Nezapomnělo se ani na zastánce konvenčních spalovacích motorů. Ale pojďme popořadě.

Kuga je prvním modelem značky, jenž přijíždí na nové globální platformě C2. Ve srovnání s předchůdcem je novinka o 90 kilogramů lehčí a má o 10 % vyšší torzní tuhost. Jak už tomu u nových modelů bývá, také Kuga o pár čísel povyrostla. Na délku o 89 mm (na 4613 mm) a šířku o 44 mm (1882 mm), přičemž rozvor si polepšil o 20 mm (2710 mm). Ford tak slibuje ještě více prostoru pro cestující v obou řadách.
Krajní sedačky ve druhé řadě mohou být prvně vyhřívané a je možné je podélně posouvat, takže buď navýšíte místo pro cestující vzadu, nebo objem zavazadelníku o 67 litrů. Jeho absolutní hodnoty však Ford zatím neuvádí.
Ale pojďme na ty hybridy. Prvním je Kuga EcoBlue Hybrid, což je fakticky mild-hybrid se 48V palubní sítí. Základ tvoří motor 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW, k němuž je připojen řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, jenž zachycuje kinetickou energii při zpomalování a ukládá ji ve formě elektřiny do vzduchem chlazené lithium-iontové baterie. Při akceleraci zase může tento prvek fungovat jako elektromotor, který pomáhá spalovacímu motoru.
Alternativu tvoří Kuga Hybrid kombinující 2,5litrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, elektromotor, generátor a lithium-iontové akumulátory. Jednotka spolupracuje se samočinnou převodovkou, kterou si Ford navrhl sám. Toto hybridní řešení dorazí na trh v roce 2020 a vedle pohonu předních kol se nabídne také coby čtyřkolka.
Třetím do party je Kuga Plug-In hybrid s kabelem do zásuvky. Opět se bavíme o zážehovém čtyřválci s objemem 2,5 litru, jenž je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-iontovou baterií. Soustava dosahuje maximálního výkonu 165 kW a dojezd na elektřinu se má pohybovat okolo padesáti kilometrů. Baterie se dobíjí nabíjecím portem umístěným na předním blatníku, z části se zvládá dobíjet sama při jízdě díky rekuperačnímu brzdění. Úplné nabití z externího 230V zdroje zabere asi čtyři hodiny.
Nezapomnělo se ani na tradiční motory. Nechybí vznětová jednotka 2.0 EcoBlue o výkonu 132 kW, které k nižší spotřebě a emisím pomáhají integrované sací kanály s leštěným povrchem a turbodmychadlo s nízkou setrvačností. Vysokotlaká vstřikovací soustava je rychlejší, přesnější a tišší. Nechybí ani systém selektivní katalytické redukce. Kliková hřídel se přesadila o 10 mm, aby se snížily třecí ztráty v motoru. Slabší naftou v nabídce je jedna-pětka s výkonem 88 kW, která dostala inovativní nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů s chlazením voda-vzduch, integrovaný sací trakt a zdokonalené vysokotlaké vstřikování paliva.
Benzinová paleta čítá jednotku 1.5 EcoBoost s výkony 88 a 110 kW. Nechybí funkce vypínání jednoho válce při částečném zatížení, kterou Ford u tříválců nasadil jako první. Deaktivace či opětovná aktivace proběhne za pouhých 14 milisekund. V závislosti na dané motorizaci můžete objednat osmistupňovou samočinnou převodovkou či pohon všech kol.
Ford v případě Kugy vsadí na tradiční výbavové stupně – základní Titanium, luxusně střižené Vignale a sportovně se tvářící ST-Line. Ve všech výbavových stupních dostanete 12,3“ digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení či osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Kuga jde s dobou, takže umí poskytnout také WiFi hotspot.
Nechybí ani plejáda asistenčních a bezpečnostních prvků, namátkou adaptivní tempomat s funkcí stop&go, čtení dopravních značek, vedení uprostřed jízdního pruhu, prediktivní osvětlení, head-up displej či systém samočinného parkování.
Novinka má na tuzemský trh dorazit ještě letos, přesné datum ani ceny jednotlivých verzí ale Ford zatím neprozradil.