Nový crossover Tata Curvv jezdí na elektřinu. Ale i na naftu a benzin
Levné SUV kupé nevypadá vůbec zle. Navíc mu vedle elektromotoru nechybí ani klasické spalovací agregáty včetně dieselu.
Indická automobilka Tata Motors představila nový crossover, který se veze na vlně módy tzv. SUV kupé. Model Curvv se ukázal dva roky po premiéře konceptu. Vůz je postaven na nové platformě ATLAS, která dovoluje velmi široké spektrum pohonů. Spolu s obligátním elektromobilem totiž Indové vyvinuli také benzinovou a dieselovou variantu.
Tamní zákazníci si proto mohou vybrat mezi přeplňovaným zážehovým tříválcem o objemu 1,2 litru s výkonem 93 kilowattů a vznětovou patnáctistovkou s 88 kW. O přenos síly na přední kola se stará manuální šestistupňová převodovka, alternativou je sedmistupňová dvouspojka.
V případě elektromobilu jsou k dispozici hned dvě varianty. Základ v přepočtu zhruba za 484 tisíc korun má 112 kilowattů a trakční akumulátor s kapacitou 45 kWh. Výkonnější provedení (v přepočtu za 606.000 Kč) se 123 kW dostal o 10 kilowatthodin větší baterii, která dovoluje dojezd 400 až 425 kilometrů. Se 45kWh balíkem Tata Curv.EV 330-350 km. Elektromobil se navíc od spalovacích verzí bude lišit trochu jiným ztvárněním přední části.

Na indickém trhu bude domácí crossover soupeřit zejména s chystaným Citroënem Basalt, což je pro Jižní Ameriku vyvinutý model C3 Aircross se zádí připomínající větší C4. Postaví se ovšem také konvenčním malým SUV, jako jsou Suzuki Grand Vitara, Toyota Urban Cruiser Hyryder, Hyundai Creta, Kia Seltos, Honda Elevate a další.