Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
H&R Škoda Kodiaq
H&R Škoda Kodiaq
H&R Škoda Kodiaq
H&R sportovní pružiny
35 Fotogalerie

Novou Škodu Kodiaq můžete vyšperkovat sníženým podvozkem. Jenže proč byste to dělali?

Ondřej Šámal

Druhá generace úspěšného SUV dostala na míru naladěný snížený podvozek od společnosti H&R, který kodiaq posílá o tři centimetry blíže k zemi.

Sportovně-užitkové auto si zákazníci obvykle pořizují zejména kvůli vyšší světlosti. Díky ní se do vozu lépe nastupuje (a logicky se z něj i pohodlněji vystupuje), máte lepší přehled o dění okolo auta (pokud tedy máte správnou polohu za volantem) a můžete se těšit z lepší průchodnosti terénem. Přesto se vás někteří budou snažit přesvědčit, že nižší vzdálenost mezi zemí a spodkem auta je u SUV vlastně výhodou.

U sportovních modelů to dává smysl, ale co třeba u konvenční Škody Kodiaq druhé generace?

I tam se nad tím dá uvažovat. Ve společnosti H&R, která se specializuje na podvozky, přišli s novým kitem v podobě pružin, které světlost vozu sníží až o výrazných 30 milimetrů vpředu a plných 35 mm vzadu. Úprava se má projevit lepšími jízdními vlastnostmi. Těžiště se přece jen posune o něco níže. Nové pružiny můžete dát pouze dopředu, nebo dozadu, případně na obě nápravy. Jenže tím přijdete o výše zmíněný bonus.

Video placeholder
Martin Vaculík: S novým Kodiaqem škodováci prokázali ladičské mistrovství • auto.cz

Pokud si ovšem chcete původní světlou výšku zachovat, nabízejí v H&R tužší stabilizátory z vysoce pevné speciální pružinové oceli, jež jsou částečně nastavitelné a mají větší průměry než standardní verze. Ty už stojí za zvážení. Dostanete díky nim jistější jízdní projev, aniž byste přišli o průchodnost terénem.

Za kratší pružiny dáte 8210 Kč, stabilizátory ještě české ceny nemají.