Nové Subaru Legacy je tady. Moc se nezměnilo, po letech se ale vrací k turbu
Subaru Legacy debutuje ve své již sedmé generaci. Tento sedan střední třídy aktuálně v české nabídce značky nenajdete, nabízí se tu jen odvozené zvýšené kombi Outback, třeba v Rusku se ale běžně prodává. Novinka se prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Chicagu, do prodeje vstoupí na podzim.
Co se týče designu, tak se toho v rámci mezigenerační změny moc nezměnilo, dokonce by si mnozí vůz mohli splést jen s nějakým faceliftem dosavadního modelu. Jenže Legacy VII je opravdovou novinkou, jeho základem je totiž nově modulární architektura Subaru Global Platform.
Tu Subaru rozšiřuje napříč svojí nabídkou, už ji najdeme v Impreze, XV nebo novém Foresteru. Díky rozsáhlejšímu užití oceli s vysokou pevností v tahu (+13 %) a novým výztuhám zajišťuje vynikající tuhost, která pomáhá bezpečnosti i jízdním vlastnostem.

Subaru tvrdí, že nová konstrukce pohltí o 40 % více energie při čelním nebo bočním nárazu než dosavadní generace. Na jízdní vlastnosti má pak pozitivní vliv i tužší zavěšení (MacPherson vpředu, lichoběžníky vzadu) nebo snížené těžiště. Se zabrzděním pomůžou ventilované kotouče na všech čtyřech kolech.
Subaru Legacy (2019) – srovnání rozměrů nové generace s konkurencí | |||||
Model | Subaru Legacy | Kia Optima | Škoda Superb | Toyota Camry | VW Passat |
Délka (mm) | 4840 | 4855 | 4861 | 4885 | 4767 |
Šířka (mm) | 1840 | 1860 | 1864 | 1840 | 1832 |
Výška (mm) | 1500 | 1465 | 1468 | 1445 | 1476 |
Rozvor (mm) | 2750 | 2805 | 2836 | 2825 | 2786 |
Z hlediska motorů se počítá výhradně se zážehovými boxery, které jsou standardně spárovány s převodovkou CVT a samozřejmě i pohonem všech kol. Základem je atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním, představeným v novém Foresteru. Poskytuje 134 kW a 239 N.m, což zajistí zrychlení z 0-96 km/h za 8,4 sekundy.
Komu by to nestačilo, pro toho je tu přeplňovaný čtyřválec z u nás nenabízeného modelu Ascent, který z objemu 2,4 litru dává 191 kW a 376 N.m v pásmu 2000-4800 otáček. Do americké nabídky se Legacy s turbomotorem vrací poprvé od roku 2012, když nepřímo nahrazuje dosavadní šestiválec o objemu 3,6 litru. Legacy s ním akceleruje z 0-96 km/h za 6,1 sekundy.
Subaru Legacy – základní technická data sedmé generace | ||
Motor | 2.4 DOHC Turbo (FA24) | 2.5 DOHC (FB25) |
Zdvihový objem [cm3] | 2387 | 2498 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 191/5600 | 134/5800 |
Točivý moment [N.m/min] | 376/2000-4800 | 239/4400 |
Převodovka | CVT | CVT |
Zrychlení 0-96 km/h [s] | 6,1 | 8,4 |
Jestliže exteriér je jen evolucí předchůdce, uvnitř najdeme výrazně přepracovanou palubní desku, jejíž centrem je ve vyšších výbavách obří, vertikálně orientovaná obrazovka multimediálního systému, která je s úhlopříčkou 11,6 palce největší v historii Subaru. Právě díky úctyhodným rozměrům umí najednou zobrazit informace z více systémů, třeba rádio a navigaci, kterou dodává TomTom. Pro značku je i novinkou wi-fi.
Subaru slibuje i více vnitřního prostoru nebo větší komfort na palubě, díky novým tlumícím materiálům má být uvnitř při dálniční rychlosti o 3 dB nižší hluk.