Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo
subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo
subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo
subaru novemodely video strednitrida redakcnivideo
24 Fotogalerie

Nové Subaru Legacy je tady. Moc se nezměnilo, po letech se ale vrací k turbu

Sedmá generace Legacy dostupná s přeplňovaným boxerem o objemu 2,4 litru. Poprvé od roku 2012 se tak auto dočkalo na americkém trhu turbomotoru.

Subaru Legacy debutuje ve své již sedmé generaci. Tento sedan střední třídy aktuálně v české nabídce značky nenajdete, nabízí se tu jen odvozené zvýšené kombi Outback, třeba v Rusku se ale běžně prodává. Novinka se prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Chicagu, do prodeje vstoupí na podzim.

Co se týče designu, tak se toho v rámci mezigenerační změny moc nezměnilo, dokonce by si mnozí vůz mohli splést jen s nějakým faceliftem dosavadního modelu. Jenže Legacy VII je opravdovou novinkou, jeho základem je totiž nově modulární architektura Subaru Global Platform.

Tu Subaru rozšiřuje napříč svojí nabídkou, už ji najdeme v Impreze, XV nebo novém Foresteru. Díky rozsáhlejšímu užití oceli s vysokou pevností v tahu (+13 %) a novým výztuhám zajišťuje vynikající tuhost, která pomáhá bezpečnosti i jízdním vlastnostem.

Video placeholder
Nové Subaru Legacy je tady. Moc se nezměnilo, po letech se ale vrací k turbu • Subaru

Subaru tvrdí, že nová konstrukce pohltí o 40 % více energie při čelním nebo bočním nárazu než dosavadní generace. Na jízdní vlastnosti má pak pozitivní vliv i tužší zavěšení (MacPherson vpředu, lichoběžníky vzadu) nebo snížené těžiště. Se zabrzděním pomůžou ventilované kotouče na všech čtyřech kolech.

Subaru Legacy (2019) – srovnání rozměrů nové generace s konkurencí
ModelSubaru LegacyKia OptimaŠkoda SuperbToyota CamryVW Passat
Délka (mm)48404855486148854767
Šířka (mm)18401860186418401832
Výška (mm)15001465146814451476
Rozvor (mm)27502805283628252786

Z hlediska motorů se počítá výhradně se zážehovými boxery, které jsou standardně spárovány s převodovkou CVT a samozřejmě i pohonem všech kol. Základem je atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním, představeným v novém Foresteru. Poskytuje 134 kW a 239 N.m, což zajistí zrychlení z 0-96 km/h za 8,4 sekundy.

Komu by to nestačilo, pro toho je tu přeplňovaný čtyřválec z u nás nenabízeného modelu Ascent, který z objemu 2,4 litru dává 191 kW a 376 N.m v pásmu 2000-4800 otáček. Do americké nabídky se Legacy s turbomotorem vrací poprvé od roku 2012, když nepřímo nahrazuje dosavadní šestiválec o objemu 3,6 litru. Legacy s ním akceleruje z 0-96 km/h za 6,1 sekundy.

Subaru Legacy – základní technická data sedmé generace
Motor2.4 DOHC Turbo (FA24)2.5 DOHC (FB25)
Zdvihový objem [cm3]23872498
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]191/5600134/5800
Točivý moment [N.m/min]376/2000-4800239/4400
PřevodovkaCVTCVT
Zrychlení 0-96 km/h [s]6,18,4

Jestliže exteriér je jen evolucí předchůdce, uvnitř najdeme výrazně přepracovanou palubní desku, jejíž centrem je ve vyšších výbavách obří, vertikálně orientovaná obrazovka multimediálního systému, která je s úhlopříčkou 11,6 palce největší v historii Subaru. Právě díky úctyhodným rozměrům umí najednou zobrazit informace z více systémů, třeba rádio a navigaci, kterou dodává TomTom. Pro značku je i novinkou wi-fi.

Subaru slibuje i více vnitřního prostoru nebo větší komfort na palubě, díky novým tlumícím materiálům má být uvnitř při dálniční rychlosti o 3 dB nižší hluk.