Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru BRZ 2020
Subaru BRZ 2020
Subaru BRZ 2020
Subaru BRZ 2020
47 Fotogalerie

Nové Subaru BRZ oficiálně: Vyšší výkon, nižší těžiště, stejné hodnoty!

Po několika upoutávkách jsme se dočkali kompletního odhalení nové generace Subaru BRZ. Láká nejen na výkonnější motor.

Druhá generace sportovního kupé Subaru BRZ se nejprve ukázala na několika upoutávkách od japonské automobilky, finální podoba vozu na nás pak vykoukla dnes odpoledne jen asi dvě hodinky před oficiální premiérou.

A nyní už je pokračovatel BRZa venku v celé své kráse a dozvídáme se o něm veškeré potřebné informace. Subaru prozrazuje, že stavělo na hodnotách svého předchůdce – nízká hmotnost, nízké těžiště, přesné řízení, hravé jízdní vlastnosti, to vše za přijatelnou cenu v balíčku 2+2. Ano, uspořádání sedadel zůstává stejné jako u předchůdce a Japonci se chlubí, že nové BRZ je nejlehčím 2+2 sporťákem na americkém trhu, kde se dnes novinka prvně představuje.

O pohon vozu se stará 2,4litrový atmosférický agregát Boxer s výkonem 170 kW v 6000 otáčkách a točivém momentu 249 newtonmetrů od 3700 otáček. Dynamické parametry zatím zůstávají tajemstvím, protože je ale BRZo výkonnější než předchůdce a je pouze o 7,7 kilogramu těžší (pohotovostní hmotnost 1277 kg), určitě si povede o kousek lépe. Jen připomeňme, že současné BRZ akcelerovalo z klidu na stovku za 7,6 sekundy a pokračovat mohlo na maximální rychlost 226 km/h. Sporťák zůstává ryzí zadokolkou a zákazník má na výběr mezi manuální a automatickou převodovkou, v obou případech se šesti stupni.

Video placeholder
Subaru BRZ 2022: Upoutávka na druhou generaci • Subaru of America

Technický základ vychází z prvního BRZ, přesto se Subaru povedlo v mnoha ohledech zlepšit. Zesílené uložení podvozku a pomocného rámu zvyšuje tuhost přední nápravy o 60 %, díky čemuž se vůz ještě lépe ovládá a zatáčí. Torzní tuhost si polepšila o rovných 50 %, navíc má teď kupé těžiště ještě níže než jeho předchůdce. Příliš se neměnil ani podvozek, vůz i nadále využívá zavěšení MacPherson vpředu a víceprvek s dvojitými příčnými rameny vzadu. V závislosti na výbavě můžete dostat kola o sedmnácti či osmnácti palcích.

Ostřejší jízdu můžete uzpůsobit úpravou stabilizačního systému VSC (Vehicle Stability Control), jenž lze nově nastavit v pěti různých úrovních. A ano, pokud chcete, můžete jej zcela vypnout.

Vzhledově se novinka výrazně nezměnila. Subaru říká, že drobné úpravy mají vyzdvihnout modernost, agilitu a sílu vozu, přičemž vybrané prvky karoserie jsou aerodynamicky funkční. Co do velikosti se novinka od předchůdce liší jen nepatrně, ani tady nedošlo k dramatickým změnám.

Uvnitř si všímáme sedmipalcového digitálního přístrojového štítu, jehož stěžejním pilířem je středový otáčkoměr. Informace vlevo od něj si pak můžete konfigurovat dle vlastní libosti a zobrazit si tu nejrůznější data o jízdě. Digitálním budíkům sekunduje osmipalcová obrazovka multimediálního systému Subaru Starlink, jenž podporuje služby Apple CarPlay a Android Auto.

Díky použití vysokopevnostní oceli jsou sloupky úzké, takže máte navzdory nízkému sportovnímu posezu skvělý výhled všemi směry. Sedačky jsou navíc výrazně tvarované, takže tělo skvěle podrží i při rychlých průjezdech zatáčkami. Subaru dále vyzdvihuje sklopnou zadní lavici a „prostorný zavazadlový prostor“, jehož objem však v tiskové zprávě uveden není.

Výroba druhé generace Subaru BRZ bude probíhat v japonské prefektuře Gunma, do prodeje vstoupí pokračovatel ikonického sportovního kupé na podzim roku 2021. Do té doby bychom se měli dozvědět i cenu vozu. Jen dodejme, že vstup novinky na evropské trhy zůstává stále nejistý, jak jsme vás ostatně informovali před pár dny.